Es tracta d’un pla d’acció basat en tres línies estratègiques, que són la promoció de la vida autònoma, garantir l’accessibilitat universal, així com avançar en la inclusió real i la participació de les persones amb discapacitat.
La idea consisteix en un semisoterrament, respectuós amb els pisos confrontants amb l’autopista i amb menor impacte sobre el freàtic del riu. La iniciativa, que ja ha estat presentada a l’Ajuntament, és una versió millorada de la pensada per l’anterior govern de la Generalitat.
El secretari general de Mobilitat i Infraestructures fa una visita institucional a l'Ajuntament per a presentar les millores aprovades per a la línia e4.
El municipi estarà representat per la tinent d’alcalde de Mobilitat i Transports, Eva Herrera, com a membre del Comitè Executiu, també es van designar els òrgans de govern, amb Mar Molina, tinenta d’alcaldessa de l’Àrea d’Espai Urbà, Acció Territorial i Participació de l’Ajuntament de Sabadell com a nova presidenta.
L’objectiu de la trobada, a petició de l’alcaldia, era parlar sobre els diferents projectes de millora de la mobilitat a la zona entre ponts, que inclou l’ampliació de la passera de vianants i del pont del carrer de Tarragona, així com la seva connexió amb la carretera de l’Estació i la N-150, a més de la solució definitiva per protegir els edificis de l’impacte de la C-58.
La mesura entrarà en vigor aquest dissabte, 2 de març, amb tres viatges més d’anada i tornada, per donar resposta a la creixent demanda en algunes franges horàries.
El delegat del Govern català a Barcelona, Joan Borràs, va visitar divendres, 16 de febrer, l'Ajuntament de Ripollet i va recollir les peticions de l'equip de govern local en relació amb mobilitat i infraestructures.
L'estudi, adjudicat per 744.150 euros, té un termini de 30 mesos per a la seva redacció. El projecte inclourà la realització d'un estudi de viabilitat d'una nova estació de Rodalies a Ripollet.
L'alcalde de Ripollet, Luis Tirado, conjuntament amb els alcaldes de Cerdanyola del Vallès, Montcada i Reixac i Barberà del Vallès, mostren l'impacte positiu que tindrà l'Avinguda del Vallès.
L'estudi informatiu per la connexió ferroviària de l'R4 i l'R8 ha d’estar enllestit en un màxim de dos anys i mig, té un pressupost d'uns 900.000 € i, en l'informe, es valorarà si és viable construir una estació de trens de Rodalies a Ripollet, integrada a l’R8.
L'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) té previst ampliar més d'un 20% l'oferta de places de Bicibox en tota la seva xarxa, entre finals d'aquest 2023 i principis del 2024, fins a superar les 3.000 places. A Ripollet, hi ha instal·lades actualment tres estacions de Bicibox.
L'alcalde Luis Tirado ha mantingut, en aquest inici d'octubre, diferents reunions sobre el traspàs de línies de bus de la Generalitat a l'AMB i millores en les línies actuals. Per altra banda, també ha tingut contacte amb Diputació i Generalitat sobre infraestructures i les possibles solucions a l'impacte de la C-58 i a l'arribada del tren.
L’Ajuntament de Ripollet s’ha adherit un any més a la Setmana Europea de la Mobilitat, que se celebra del 16 al 22 de setembre, amb l’objectiu de promoure hàbits de mobilitat més sostenibles, segurs i saludables.
El tràmit es fa majoritàriament en format electrònic. Durant aquest curs que ja s'acaba, s'han prestat 97 rutes, de les quals, 28 són adaptades per a persones amb mobilitat reduïda. Dona servei a més de 1.500 alumnes, escolaritzats en centres educatius, ubicats a 12 municipis de la comarca, entre els quals hi ha Ripollet.
Està previst que aviat comencin les obres de reforma del parc, el que comportarà el tall al trànsit del carrer de Tamarit, entre Mercè i Sarrià de Ter, durant uns 5 mesos.