Política de privacitat
La política de privacitat o la protecció de dades personals regula el tractament de la informació que realitza l’Ajuntament als seus portals web, garantint els nivells segurs i adequats
L’Ajuntament de Ripollet, com a responsable del tractament, garanteix un nivell adequat i coherent de protecció de les persones físiques en allò que respecta a les seves dades personals, objecte de tractament, en motiu del desplegament de les competències municipals, i d’acord amb els requeriments del Reglament general de protecció de dades (2016/679) i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades i garantia dels drets digitals.
L’Ajuntament de Ripollet realitza tractaments de dades personals amb plena responsabilitat, lleialment i d’acord amb les bases jurídiques que permeten la licitud dels tractaments, en compliment del Reglament General de Protecció de Dades i la Llei orgànica de protecció de dades personals i garantia de drets digitals.
Amb l’objectiu de donar compliment a la legislació sobre protecció de dades, l’Ajuntament ha elaborat i publicat un Registre d’activitats de tractament i ha adoptat les mesures de seguretat oportunes i apropiades als riscos avaluats i identificats objectivament per als drets i llibertats de les persones interessades, als que podrien donar lloc les dades tractades i els tractaments realitzats pels diversos serveis municipals.
L’Ajuntament de Ripollet aplica el principi de transparència en el tractament de dades personals, lliurant a les persones interessades la informació requerida pel RGPD i per la LOPDGDD de manera concisa, fàcilment accessible, completa i amb un llenguatge fàcil d’entendre; a la vegada, facilitant l’exercici dels drets de protecció de dades per mitjà de formularis disponibles a l’abast de les persones interessades.
A continuació, es difon una informació ampliada respecte a cada activitat de tractament sota l’àmbit de responsabilitat de l’Ajuntament de Sabadell, inventariades en el Registre d’activitats de tractament:
1- Identitat del responsable de tractament de les dades
Ajuntament de Ripollet
C/ Balmes, 2, 08291 Ripollet (Barcelona)
CIF: P0817900D
Telèfon: 93 504 60 00
Adreça electrònica: oac@ripollet.cat
2- Delegada de Protecció de Dades
L'Ajuntament de Ripollet ha designat una Delegada de Protecció de Dades, d'acord amb el que disposa l'article 37.1.a. del Reglament general de protecció de dades (UE) (2016/679) i els articles 34 i 36 de la Llei orgànica 3/2018 de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
L’adreça electrònica de contacte de la Delegada de Protecció de Dades és: dpd@ripollet.cat
Per més informació: Delegat/da de Protecció de Dades - Ajuntament de Ripollet
3- Finalitat dels tractaments de dades
Els tractaments de les dades personals poden tenir per finalitats el donar tràmit a les sol·licituds que es realitzin, gestionar l'enviament d’ informació del seu interès, facilitar l’accés a serveis municipals, sol·licitud de llicències, etc.
En les comunicacions a les sol·licituds de serveis o d’informació, l’Ajuntament informarà, si no ho ha fet abans, sobre les característiques concretes dels tractaments de dades, en compliment de la legislació vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal.
4- Conservació de les dades
Les dades personals de les persones interessades es conservaran durant el temps necessari per al compliment de les finalitats per a les que varen ser obtingudes, en exercici de les competències i funcions de l’Ajuntament, i per a determinar les possibles responsabilitats derivades d’aquestes finalitats; i amb posterioritat en aplicació de la legislació sobre arxius.
5- Legislació aplicable
La privadesa de tota la informació, tant la facilitada per la persona usuària a través dels diferents formularis de sol·licitud de dades personals, com l'accessible a través del Web de l'Ajuntament de Mollet, està regulada per:
- El Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell relatiu a la protecció de les persones físiques respecte al tractament de dades de caràcter personal i a la lliure circulació d'aquestes dades (D’ara en endavant RGPD).
- La Llei orgànica 3/2018, de 5 de de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
Més informació a l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades.
6- Base jurídica del tractament
La base jurídica del tractament de les dades dependrà de la finalitat prevista, d'acord amb l’article 6 del RGPD, i podrà ser:
- El consentiment exprés e inequívoc de la persona interessada.
- Per a l'execució d'un contracte que la persona interessada en formi part.
- En compliment d'una obligació legal.
- En compliment d'una missió realitzada en interès públic.
- En exercici dels poders públics.
D’acord amb l’article 7.3 del RGPD, els interessats tenen el dret de retirar en tot moment el consentiment dels tractaments de dades de responsabilitat de l’Ajuntament que tinguin la seva base jurídica en el propi consentiment (art. 6.1.a RGPD).
7- Drets i obligacions de les persones afectades
En qualsevol moment pots sol·licitar i obtenir informació de com i per a què estem tractant les teves dades, exercint els següents drets següents:
- Accés a les teves dades: sol·licitar quines dades tenim i quin ús en fem.
- Rectificar les teves dades: sol·licitar la modificació o rectificació de les dades inexactes.
- Suprimir les teves dades: sol·licitar que les dades siguin eliminades i no es faci tractament d'elles, fora del que la llei ens exigeixi conservar.
- Limitar el tractament: sol·licitar que les dades siguin conservades per necessitats legals.
- Oposar-se a un tractament: sol·licitar que no es faci un ús concret de les teves dades.
- Portabilitat de les teves dades: sol·licitar que li lliurem les dades en un format compatible per que ho lliuri a un tercer que li hagi d’oferir un servei, malgrat en general no és exigible a les administracions públiques en l’exercici de les seves competències.
8- Presentació de reclamacions
L’Autoritat Catalana de Protecció de Dades (www.apdcat.cat) és l’organisme supervisor que es cuida del compliment de la legislació de protecció de dades a l’Administració Pública Catalana, si consideres que l’Ajuntament ha incomplert algun dels preceptes establerts en aquesta normativa pots dirigir-te a l'objecte d’interposar-hi una reclamació.