Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El Fòrum Soterrem l’Autopista presenta una nova proposta “més assumible”

La idea consisteix en un semisoterrament, respectuós amb els pisos confrontants amb l’autopista i amb menor impacte sobre el freàtic del riu. La iniciativa, que ja ha estat presentada a l’Ajuntament, és una versió millorada de la pensada per l’anterior govern de la Generalitat.

La presentació va anar a càrrec de la portaveu del Fòrum Soterrament l’Autopista des del seu ressorgiment l'any 2016, Lidia Vigil, acompanyada d’altres dos representants de la plataforma, Toni Pijuan (a peu dret) i Julio Rúa..
La presentació va anar a càrrec de la portaveu del Fòrum Soterrament l’Autopista des del seu ressorgiment l'any 2016, Lidia Vigil, acompanyada d’altres dos representants de la plataforma, Toni Pijuan (a peu dret) i Julio Rúa.

El Fòrum Soterrem l’Autopista va fer pública, el passat dimarts, 6 de maig, en roda de premsa, una proposta per solucionar l’impacte de l’autopista C-58, que qualifica de “més assumible”, ja que està a mig camí entre tapar la via amb un calaix i el somniat soterrament complet.

Les diferències

El Fòrum proposa semisoterrar els dos sentits, no només el de Barcelona, com havia estudiat la Generalitat. Es rebaixaria fins al topall de la llera del riu. Això donaria una superfície d’uns 300 metres de llarg, des de les darreres edificacions més pròximes al pont del carrer de Tarragona i fins al Font del Petricó, que està situada a uns 100 metres més amunt de la passera del riu. El sostre del calaix semisoterrat es convertiria en una gran superfície per a ús públic, “per instal·lar-hi un parc connectat al barri del Pont Vell”, accessible per l’avinguda de la Creu Roja i per un possible nou pas des del carrer Verge de Montserrat. Fonts del Fòrum han volgut deixar clar que es tracta d’una proposta de mínims i plantejada grosso modo.

També proposa aproximar l’autopista més al riu, de manera que es pugui guanyar almenys 5 metres més davant dels pisos més pròxims a l’autopista. Aquest canvi també podria venir acompanyat d’un estretament de la calçada. Destacar també que la coberta permetria fer una nova passera molt més ampla que l’actual i a peu pla,

Una oportunitat

Els representants del Fòrum es va mostrar esperançats amb l’oportunitat que s’obre per la convergència amb diferents projectes viaris futurs de Ripollet, des de la planificació de l'entorn de l'hospital Ernest Lluch, passant per la remodelació del carrer de Tarragona i la futura transformació de l’N-150 en avinguda metropolitana. A propòsit d'això, assabentats dels contactes del govern municipal amb la Generalitat, van demanar poder assistir a les reunions de l’Ajuntament amb el Departament de Territori, com ja s’havia fet amb anteriors governs.

Redacció: ripollet.cat