Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El Fòrum Soterrem l'Autopista es mostra decepcionat amb la nova proposta de la Generalitat sobre la C-58

L'entitat considera que la nova proposta "no dona solució a tots els impactes que l'autopista té a l'altura de Ripollet".

El passat dimecres, 23 de setembre, l'Ajuntament de Ripollet va presentar la nova proposta de la Generalitat per solucionar l'impacte de la C-58 a l'altura del municipi. L'actuació proposa una intervenció al llarg de 600 metres de l'autopista, en dues modalitats: la primera amb un apantallament acústic de 200 metres, fins a la passarel·la de vianants, i una segona que cobreix els 400 metres següents d'autopista dels tres carrils en sentit Barcelona, els més propers als habitatges, fins a connectar amb el pont del carrer de Tarragona.

ee9a3cb4-ddcf-44cf-ab70-8648475eae16.jpeg

En una nota de premsa emesa als mitjans de comunicació, el Fòrum Soterrem l'Autopista considera que "la solució proposada continua centrada a reduir l’impacte acústic sobre els edificis més propers a l’autopista, però oblida els greus problemes de connexió entre els dos nuclis habitats de Ripollet que genera la C-58".

Recriminen que l'impacte sonor només es veu reflectit en els carrils sentit Barcelona i no en el conjunt de l'autopista. A banda, consideren insuficient rebaixar 90 cm la calçada i reclamen propostes més antigues on es rebaixava tres metres. També consideren que la proposta no inclou de la Font del Petricó, per la qual cosa reclamen l'actuació com una forma de recuperar l'espai degradat.

Per un altre costat, també han recriminat l'absència de calendari, pressupostos i la redacció del projecte a la proposta i consideren la presentació del projecte com "propaganda electoral".

No obstant això, consideren que "la proposta presenta alguns aspectes positius, que cal recollir, com la separació respecte a la façana dels pisos més afectats".

El Fòrum espera que "la pròxima proposta que es presenti es recullin els
suggeriments que vam fer en la reunió amb el Departament de Territori per a minvar tots els impactes de l’autopista i no només el soroll sobre els pisos més afectats".

Redacció: ripollet.cat - Font NdP del Fòrum Soterrem l'Autopista