Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L'Avinguda del Vallès, que passa per Ripollet, fixa l'atenció de 34 estats europeus

L'alcalde de Ripollet, Luis Tirado, conjuntament amb els alcaldes de Cerdanyola del Vallès, Montcada i Reixac i Barberà del Vallès, mostren l'impacte positiu que tindrà l'Avinguda del Vallès.

Els alcaldes dels municipis pels quals passa l'Avinguda del Vallès (N-150). Foto: AMB..
Els alcaldes dels municipis pels quals passa l'Avinguda del Vallès (N-150). Foto: AMB.

Aquest dimarts, 21 de novembre, els representants dels 34 estats del programa europeu URBACT han trepitjat l'N-150, futura Avinguda del Vallès, per conèixer de primera mà el model de regeneració urbana que suposarà la transformació d'una carretera altament motoritzada cap a una avinguda metropolitana que ha d'unir i connectar diferents municipis. La visita s'emmarca en la reunió del Comitè de Seguiment de l'URBACT, que ha acollit l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), de la mà del Ministeri d'Hisenda del Govern espanyol, amb motiu de la presidència espanyola del Consell de la Unió Europea.

La trobada ha comptat amb els quatre alcaldes dels municipis: Luis Tirado, alcalde de Ripollet; Carlos Cordón, alcalde de Cerdanyola del Vallès; Bartolo Egea, alcalde de Montcada i Reixac, i Xavier Garcés, alcalde de Barberà del Vallès.

Un projecte pacificador i ecològic

Actualment, l'N-150 és una de les principals carreteres del Vallès Occidental, per on circulen entre 15.000 i 40.000 vehicles diaris en funció del tram. El volum de trànsit motoritzat i el tipus de mobilitat provoca problemes de soroll i contaminació atmosfèrica, i actua com a barrera dins dels municipis per on passa. Amb aquest nou projecte pioner es pretén convertir aquesta via en una avinguda de mobilitat sostenible que cohesioni el territori i connecti tots els municipis pels quals passa.

Aquest projecte té vuit accions transformadores bàsiques:

  • Reurbanitzar l'avinguda
  • Connectar Barberà amb Cerdanyola i Ripollet a través de la mobilitat sostenible: a peu, en bicicleta i transport públic
  • Impulsar la mobilitat sostenible
  • Crear itineraris saludables, col·locar més vegetació al voltant i reduir la contaminació acústica
  • Reordenar l'amplada de diferents trams
  • Preservar i visibilitzar el patrimoni, així com col·locar senyalització comuna als edificis històrics i fomentar la cultura popular de l'indret
  • Impulsar el comerç local i l'activitat econòmica
  • Definir els usos dels espais de l'entorn

Redacció ripollet.cat - DVT