Comissió de Festa Major
Comissió que s'ocupa de l'organització del programa d'actes de la Festa Major de Ripollet.
Reglament de funcionament de la Comissió de la Festa Major
L'adreça de l'enllaç és: /fs-ajripollet/ajripollet/resolveuid/7517dc2b929944c3a4f44c6b4bad2128
Origen
Des de l'any 2005, l'Ajuntament de Ripollet es va dotar d'una comissió de Festa Major, participada per associacions de Ripollet, representants dels grups municipals i persones a títol individual amb interès en organitzar el programa d'actes de la Festa Major.
Des de l'any 2015, la Comissió de Festa Major va incorporar diverses subcomissions (infantil, Mercat de la Vinya, etc.). Aquestes subcomissions treballen de forma sectorial per després posar en comú les seves propostes i assolir el programa d'actes anual.
Objectius i funcions
Els objectius de la present Comissió de treball són els següents:
- Constituir-se com a òrgan referent de participació de l'Ajuntament pel que fa a la programació de la Festa Major de Ripollet.
- Promoure la participació ciutadana i el debat entre els seus integrants per tal d’aconseguir propostes específiques d’actuació.
- Estudiar i realitzar el seguiment del disseny de programació i activitats de la Festa major, en base als criteris establerts:
- Fomentar i donar suport a una Festa Major participativa i que arribi a tota la ciutadania de Ripollet, per tal que tothom pugui sentir que és la seva Festa Major.
- Incrementar la participació donant protagonisme a les entitats locals i convidant als veïns i veïnes a ocupar l’espai públic, descentralitzant espais d’activitats dins de les possibilitats i generant fluxos connectats entre aquestes activitats.
- Equilibrar les propostes d’activitats amb una oferta amplia, variada i que arribi a tots els segments d’edat.
- Treballar tots aquells aspectes relacionats amb els elements identitaris i tradicionals de la Festa Major de Ripollet.
- Treballar una Festa Major amb criteris de sostenibilitat i cura de l’entorn.
- Treballar per a què la Festa Major sigui inclusiva, igualitària, sense discriminacions ni agressions de gènere ni lgtbi-fòbiques.
- Proposar mecanismes participatius que permetin avaluar els resultats de la Festa Major.
- Actuar proactivament i de forma consensuada tots aquells aspectes relacionats amb la Comissió.
- Traslladar les conclusions als òrgans competents.
Funcions de la presidència:
- Presidir i representar la Comissió.
- Convocar, suspendre i aixecar les sessions.
- Fixar el calendari i el pla de treball.
- Fixar l’ordre del dia de les sessions.
- Fixar el calendari i pla de treball.
- Moderar les deliberacions i resoldre els empats amb el vot de qualitat.
- Traslladar els acords de la Comissió a les diferents àrees de l'Ajuntament i òrgans competents.
Funcions del secretari/ària:
- Aixecar acta de les sessions i fer-la arribar a la resta de persones integrants de la Comissió.
- Notificar les persones integrants de la Comissió la convocatòria de les sessions, amb l’ordre del dia corresponent i amb una antelació mínima de dos dies hàbils a la celebració de la sessió.
- Assistir al president/a en la fixació de l’ordre del dia, aportar idees, proposar temes de debat.
- Recollir les aportacions i temes de debat.
Funcions de les persones Vocals:
- Debatre els temes de l’ordre del dia, aportar idees, proposar temes de debat.
Composició
La Comissió estarà integrada de la següent forma:
- Presidència: Regidor/a de Cultura, que podrà delegar en qualsevol regidor/a de l’equip de govern de l’Ajuntament.
- Secretari/a: secretari/a de l’Ajuntament de Ripollet o persona en qui delegui.
- Vocals:
- Una persona regidor/a de grup o grups polítics de l’equip de govern.
- Una persona en representació de cadascun dels grups polítics municipals amb representació al Ple de la corporació.
- Sis persones representants, com a màxim, de les entitats culturals.
- Quatre persones representants, com a màxim, de les entitats juvenils.
- Dues persones representants de les entitats esportives.
- Una persona representant de les entitats comunitàries i veïnals.
- Una persona representant de les entitats d’Educació i Formació.
- Una persona representant de les associacions comercials.
- Una persona representant de la Comissió de persones amb discapacitat.
- Quatre persones residents a Ripollet, com a màxim, a títol individual, que no formin part de cap entitat representada en la Comissió.
- Personal tècnic municipal.
Les entitats que poden formar part de la Comissió han d’estar inscrites al registre municipal d’entitats i associacions de Ripollet i les persones a títol individual han d’estar inscrites al Registre de Participació Ciutadana de Ripollet.
En cas que no hi hagi representació d’alguna d’aquestes tipologies la comissió es podrà constituir sense la seva representació.
El grup del personal tècnic serà l’encarregat d’informar i assessorar als integrants de la Comissió en tot allò necessari per a l’assoliment dels seus objectius. El personal tècnic formarà part de la Comissió, amb veu però sense vot. La composició serà la següent:
- Dues persones treballadores, com a mínim, de la Regidoria de Cultura.
- Una persona treballadora de la Regidoria de Patrimoni.
- Una persona treballadora de la Regidoria de Joventut.
- Una persona treballadora de la Regidoria d’Esports.
- Una persona treballadora de la Regidoria o departament de: Policia local, Comunicació, Participació, Serveis Jurídics, Activitats, Salut Pública i l’àrea de Ciutat (serveis municipals, serveis tècnics i brigada), que seran consultats i hauran d’assistir a les sessions que siguin requerits per la seva competència.
L'Ajuntament convocarà el procés d'eleccions i designacions corresponents per a convidar les persones i entitats a participar a la Comissió.
- Tindran veu i vot tots aquells membres integrants en la Comissió en representació d’entitats, grups municipals o de la ciutadania.
- L’elecció del Vocals es realitzarà segons es preveu al Reglament de Funcionament de la Comissió de Festa Major.
- La pèrdua de la condició de membre de la Comissió s’efectuarà si es donessin alguns d’aquests casos:
- Per deixar de ser soci i/o membre de l’entitat i/o grup municipal que representa, i/o la desaparició d’aquesta.
- Per pròpia decisió, adequadament notificada a la Presidència de la Comissió.
- Per activitats contràries, impròpies o improcedents a aquestes normes.
Funcionament i metodologia
- La Regidoria de Cultura escoltarà totes les propostes plantejades i traslladarà a l’òrgan corresponent aquelles que no siguin de la seva estricta competència.
- La Comissió emmarcarà les seves actuacions i decisions dins d’aquesta normativa.
- La Comissió es regirà en el seu funcionament per les presents normes i en particular pel Reglament de Participació Ciutadana de l’Ajuntament de Ripollet en allò establert al Capítol I, relatiu als processos participatius, així com a l’article 20, i supletòriament, per les disposicions de règim local vigents que siguin d’aplicació.
- Les sessions de la Comissió es celebraran en dia laborable.
- S’establirà un calendari de treball que serà presentat en la primera convocatòria ordinària.
- Les sessions de la Comissió les convocarà la Presidència, preferiblement per correu electrònic. No obstant, a petició expressa d’un terç de la Comissió, podran demanar la realització d’una convocatòria extraordinària.
- Els membres de la Comissió podran fer arribar els punts a tractar a la Presidència i formaran part de l’ordre del dia a la sessió més propera que se celebri i que encara no s’hagi convocat.
- No serà objecte d’acord ni de dictamen cap assumpte que prèviament no hagi estat inclòs en l’ordre del dia, amb l’excepció d’aquell que sigui declarat d’urgència amb el vot favorable de la majoria.
- Els acords s’adoptaran per majoria simple en cada fase del procés, a través de la votació ordinària dels presents.
- En els casos de persistir l’empat en una segona votació, la Presidència gaudirà del vot de qualitat.
- Una vegada tancada la programació final es farà una darrera lectura per a la seva aprovació definitiva que es traslladarà a l’òrgan competent. L’acord es prendrà per majoria simple.
- Per tal que les sessions de la Comissió es puguin celebrar vàlidament i puguin adoptar acords, caldrà que en primera convocatòria estiguin presents la meitat més un dels seus Vocals. En segona convocatòria, a celebrar mitja hora més tard, serà suficient l’assistència d’un 1/3 dels membres. En qualsevol cas serà sempre necessari la presència de la Presidència i Secretaria o de qui en cada cas els substitueixi.
- En el cas que algun membre de la Comissió vulgui delegar el seu vot en un altre membre de la Comissió ho ha de fer mitjançant un poder escrit degudament signat que s’ha de lliurar a la Presidència abans de començar la sessió.
Actes
- S’aixecarà acta de cada sessió que celebri la Comissió. En les actes haurà de constar la data, l’horari, el lloc, el caràcter de la sessió, el nom de les persones assistents i de les persones excusades, els assumptes tractats i els acords presos.
- Tots els membres integrants de la Comissió de Festa Major de Ripollet rebran una còpia de l’acta, per mitjà de formats electrònics, en les properes setmanes des de la realització de la sessió.
Periodicitat de les sessions
La Comissió es reunirà, com a mínim, dues vegades a l’any.
Tal i com marca el capítol VI Funcionament, del Reglament de la Comissió de Festa Major, es reunirà segons un calendari de treball que serà presentat per la regidoria de Cultura, en la primera reunió ordinària la Comissió.
Procés designació integrants de la Comissió de Festa Major
Llistat provisional candidatures Comissió Festa Major
241129-Llistat provisional_01comissió FM.pdf
— 207.7 KB