Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Memòria històrica

2025

Fibres de memòria. L’impacte de la Uralita a Ripollet

FIBRA SENSIBLE-CAPÇALERA.jpg

 

Divendres, 24 d'octubre, a les 19 h, al Teatre Auditori del Mercat Vell
Pre-estrena i projecció del documental La fibra sensible 

006.jpgLa mort inesperada del pare de la directora és el punt de partida i incentiu d’un viatge intens a través d’històries familiars  amagades, una investigació en profunditat sobre el poderós lobby de l’amiant, i una batalla legal. Una dura experiència personal que destapa un desastre mediambiental i de salut pública escandalós, global i molt actual, estranyament silenciat.

Amb la direcció d’Isabel Andrés Portí, directora, guionista i documentalista amb més de quinze anys d’experiència, el documental es va presentar al Festival Docs Barcelona i és una coproducció de Diagonal (Banijay Iberia) i Produccions des Far, juntament amb 3Cat i IB3, i compta amb la participació de l’ICEC, l’ICIB, el Consell Insular de Menorca, l’Agència de Residus de Catalunya, l’Ajuntament de Ripollet, l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès i el Col·lectiu Ronda.

Acte gratuït. Entrades disponibles a partir del 14 d'octubre a https://entrades.teatreauditoridelmercatvell.cat/

 

Tot seguit, Taula Rodona "Vides marcades per la Uralita: justícia i reparació"

005.jpgAmb la participació de:
—Isabel Andrés Portí, directora del documental
—Teresa Truyols, graduada en relacions laborals
—Representant de familiars i afectats/des per l’amiant
—Juan José Díaz, membre de l’AV Badia del Vallès
—Modera: Col·lectiu Ronda

 

En acabar, es farà una intervenció artística a càrrec de Joan Saló, amb l’exposició de l’escultura de Salvador Mañosa al vestíbul del Teatre Auditori del Mercat Vell.

 

Dissabte, 25 d'octubre, a les 18 h, al Teatre Auditori del Mercat Vell
Projecció del documental La fibra sensible

007.jpgProjecció del documental i, en acabar, hi haurà un col·loqui entre Isabel Andrés Portí i Iván Zahínos, directors de documentals, sobre els seus treballs en projectes d’àmbit social i de salut pública.
Modera: Montse Frisach, periodista

Hi col·labora: Grup de Treball Llegat Uralita

Acte gratuït. Entrades disponibles a partir del 14 d'octubre a https://entrades.teatreauditoridelmercatvell.cat/

 

Diumenge, 26 d'octubre, a les 11 h, a la pl. d'Emma Maleras (punt de trobada)
Itinerari guiat per les naus de la Uralita de la zona de Ripollet i Cerdanyola

008.jpgA càrrec d'Schola Activa i amb la participació de l'arquitecte Ricardo Calvera.

Inscripcions a molidenrata@ripollet.cat

 

Dimarts, 18 de novembre, a les 19 h, al Teatre Auditori del Mercat Vell
Conferència sobre els efectes de l'amiant

004.jpgA càrrec de Lluís Mallart, geògraf i tècnic higienista especialitzat en l’amiant.
Activitat oberta a tothom.

Organitza: Aula d’Extensió Universitària