Comunicació prèvia ambiental municipal (Annex III)
És el règim d’intervenció a través del qual les persones o empreses titulars d'una activitat, posen en coneixement de l’ajuntament fets o elements relatius a l’inici d’una activitat sota la seva responsabilitat, tot indicant els aspectes que la poden condicionar, i que s’acompanya dels documents necessaris per al seu exercici.
Consulteu tota la informació relacionada, les instruccions de sol·licitud i la descàrrega dels models de documents necessaris a la fitxa del tràmit a la seu-e:
https://seu-e.cat/ca/web/ripollet/tramits-i-gestions/-/tramits/tramit/13127825
Codi del tràmit: 0041
REQUISITS PREVIS:
En els següents supòsits:
- Quan es volen utilitzar, per a un ús concret, edificacions existents construïdes sense un ús específic.
- Obtenció de la corresponent llicència o presentació de la comunicació prèvia d’obres quan procedeixi.
- Obtenció de l’informe i certificació de l’acte de comprovació favorable en matèria d’incendis quan es tracti d’activitats incloses en el annexos 1 o 2 de la Llei 3/2010 .
- Disposar d'una certificació lliurada per tècnic competent que, si escau, ha de ser el director o directora de l'execució del projecte que acrediti que l'activitat i les instal·lacions s'adeqüen a l'estudi ambiental i al projecte o a la documentació presentada i que es compleixen tots els requisits ambientals.
- Disposar de les certificacions ambientals específiques favorables, per aquells casos en què l’activitat generi emissions de gasos o fums, sorolls o vibracions, llums a l’exterior en horari nocturn, aigua contaminada i/o residus no assimilables. Aquestes certificacions específiques podran ser lliurades per una entitat col·laboradora de l’Administració o pels tècnics municipals.
- Disposar de la declaració d’impacte ambiental o d'informe d'impacte ambiental, en el cas que l'activitat se situï en un espai natural protegit.
- Obtenció de la corresponent autorització d’abocaments d’aigües residuals a la llera pública o al mar, quan procedeixi.
- Obtenció de l’informe favorable del Departament competent en matèria de ramaderia sobre el pla de gestió de les dejeccions ramaderes si es tracta d’activitats ramaderes.
- Obtenció de les llicències, autoritzacions o concessions relatives a utilització o aprofitament de béns del domini públic, si escau.
- Disposar de la pòlissa o el contracte d’assegurances o altres garanties que donen cobertura a la responsabilitat de l’activitat, si escau.
S'ha de realitzar el pagament de la corresponent taxa associada a aquest tràmit.
PREU/TAXA:
DOCUMENTACIÓ:
Reviseu la documentació que cal presentar dins de l'enllaç del tràmit 🔗
TERMINI DE SOL·LICITUDS:
Durant tot l'any.