Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Ocupació

Què és un pla d'ocupació i com participar-hi?

Què és un pla d'ocupació, a qui s'adreça, quins són els seus objectius i procediment per a participar-hi

Els plans locals d'ocupació estan adreçats a oferir oportunitats laborals a persones en situació d'atur mitjançant la creació directa de llocs de treball, a través de diferents fonts de finançaments: Ajuntament de Ripollet, Generalitat de Catalunya, Diputació de Barcelona, Àrea Metropolitana de Barcelona i Fons Social Europeu.

L'objectiu d'aquests plans és fomentar l'ocupació i l'ocupabilitat de les persones, així com promoure la contractació de persones en situació d'atur i que pertanyin a col·lectius vulnerables i/o risc d'exclusió social.

Aquests programes combinen formació orientada a la millora competencial i capacitació professional amb la realització d'una tasca laboral d’interès social pel municipi, en el marc d'un contracte laboral, habitualment d’entre sis i dotze mesos.

Tenen prioritat per accedir-hi les persones en situació d'atur i cada convocatòria especifica prioritats en funció de la definició del programa que l’enmarca.

 

 

Procediment de participació

Per presentar-vos a un pla d'ocupació, heu de seguir aquestes indicacions:

1. Consulteu les convocatòries de plans d'ocupació publicades a Oferta d'Ocupació Pública de l'Ajuntament de Ripollet i a l'Oficina de Treball de Ripollet.

2. Llegiu atentament les bases específiques i/o les característiques de l'oferta de feina per conèixer els requisits d'accés i la documentació necessària a presentar.

3. Presenteu, de manera telemàtica, una instància genèrica a la Seu electrònica de l'Ajuntament de Ripollet, adjuntant la documentació requerida en funció del lloc de treball i requisits. Les sol·licituds rebudes fora del període establert no seran admeses a tràmit.

Per a més informació o cita prèvia, contacteu amb nosaltres a través del telèfon 935 807 642, o del correu electrònic ofertesot@ripollet.cat.