La Comissió de la Festa Major s'ha reunit per valorar la Festa Major d'aquest any. Una edició marcada per l'excepcionalitat i singularitat, ja que s'ha produït en un escenari fruit de la realitat sanitària que estem vivint.

La Comissió de la Festa Major ha valorat positivament una Festa Major marcada per l'excepcionalitat i l'esforç col·lectiu.

En paraules del president de la Comissió, Oriol Mor, s'ha donat vida a les entitats, s'ha arribat a més espais i públics, i s'han ofert propostes d'una gran qualitat. Mor ha agraït la gran tasca que ha fet la Comissió al llarg de tots aquests mesos; un treball que sovint no ha estat fàcil a causa de les circumstàncies canviants, les limitacions i les mesures de seguretat. Així i tot, 'la Comissió ha sortit reforçada'.

La totalitat dels membres de la Comissió ha coincidit a destacar que s'han preservat els eixos del model de festa que té la ciutat: descentralitzada, participativa, popular, de tothom, per a tothom, nostra, lliure d'agressions. Així mateix, s'ha agraït molt especialment la tasca feta per les entitats i s'ha destacat la seva valentia i esforç per saber reinventar-se i adaptar-se a un nou marc. Conscients que el tema de l'aforament ha comportat uns incidents no desitjats en la gestió de les entrades, també ha permès un control d'accés a les activitats. Ara toca seguir treballant per la pròxima edició i mirar endavant. En aquest sentit, per tal de copsar els suggeriments i l'opinió de les entitats, la Comissió ha fet arribar una enquesta de valoració i té previst reunir-se amb les entitats per començar a treballar en la pròxima edició.

A més, la Comissió també vol agrair a la ciutadania que gaudís d'una festa al carrer amb responsabilitat. Malgrat algunes de les actituds succeïdes, les quals es lamenten profundament, la majoria de veïns i veïnes van ocupar l'espai públic de forma responsable i segura.

La mirada posada en 2022
Esperançats que la situació epidemiològica canviï, la Comissió pretén recuperar el model de Festa Major que s'havia treballat fins ara, on l'espai públic esdevé un escenari obert, sense restriccions d'aforament.

La Comissió es compromet a dotar de més presència al ball i les propostes per als joves, que han estat impossibles aquest any per la pandèmia. També es compromet a recuperar el concurs de cartells de la Festa Major, treballar la zona de xiringos amb les entitats i seguir mantenint el compromís de sostenibilitat i cura de l'entorn.

La Festa Major en xifres
ripollet-cul-festa-major-grafic-211011.pngLa Festa Major d'enguany ha comptat amb un centenar d'activitats dutes a terme en una trentena d'escenaris. S'han posat a disposició de la ciutadania més de 20.500 entrades. Han participat prop de 40 entitats culturals, juvenils i esportives. Pel que fa al Mercat de la Vinya, 210 persones han participat en les activitats de tastos i showcooking. Finalment, les activitats esportives han aplegat més de 700 participants.

Ripollet, 11 d'octubre de 2021