Ripollet celebrarà la seva 1a Cursa Inclusiva

Amb la participació d’un important nombre d’entitats i clubs esportius, Ripollet celebrarà la primera edició d’aquesta cursa, dedicada, especialment, a la infància. L’Ajuntament ha organitzat l'activitat en col·laboració amb la Taula de la discapacitat, amb l'objectiu de cobrir les necessitats de qualsevol persona que hi vulgui participar. L’acte comptarà amb la participació de l’equip del Barça de bàsquet en cadira de rodes.

Ripollet celebrarà la seva 1a Cursa Inclusiva.

Sorgida de la comissió d’infància de la Taula de la discapacitat, l’Ajuntament porta temps treballant amb aquest col·lectiu la idea de celebrar la 1a Cursa inclusiva de la ciutat, que tindrà lloc el pròxim diumenge 29 de maig. “És una cursa oberta a tothom i on totes les persones que hi participen, guanyen”, afirmava ahir en roda de premsa la regidora d’Inclusió, Txell Caler, qui també ha explicat que “hem creat xarxa i engrescat a diferents entitats, per a que hi hagi mans i gent implicada”. La proba, de 200 metres, no només és per a infants i altres persones amb discapacitat, sinó que és oberta a tothom que hi vulgui participar, i està feta tenint en compte les necessitats de diferents col·lectius, com ara infants amb trastorn de l’espectre autista, sensibilitat auditiva o mobilitat reduïda.

CURSA-inclusiva-ripollet.pngLa cursa tindrà lloc a la rambla de Pinetons, davant el parc de Gassó Vargas, on s’instal·laran diferents carpes, entre elles espais de descans. “Volem oferir una jornada esportiva i inclusiva per a totes les persones, però especialment per a la infància”, va explicar la regidora d’Esports, Andrea Guijarro. Les inscripcions es podran fer del 16 al 25 de maig, a través de ripollet.cat. A l’hora de fer-la, caldrà emplenar un petit qüestionari, per saber quines necessitats poden tenir les persones que hi participin. S’ha previst un màxim de 300 participants, ja que superar aquest aforament podria ser contraproduent per al desenvolupament de l’activitat. De 10 a 11 h es farà el repartiment de dorsals; d’11 a 12 h es realitzaran les curses infantils, que sortiran esglaonades per edats, i de 12 a 13 h es farà una mostra i tallers de bàsquet, amb la participació de l’equip del Barça de bàsquet en cadira de rodes. La jornada finalitzarà amb la cursa per a persones majors de 25 anys, que tindrà lloc de 13 a 14 h. Hi haurà obsequis per a totes les persones participants.

Diana Serrano, representant de la Taula de la discapacitat i mare d’una nena amb espina bífida, va explicar que la primera vegada que la seva filla, acompanyada de les seves germanes, va poder participar en la cursa inclusiva de Cerdanyola, “va ser molt emocionant”. Serrano assegura que per als infants amb alguna necessitat especial,  “poder participar en una cursa et fa sentir molt capaç i és molt positiu per a ells”, i més quan es fa amb tanta cura i estima.

Diana ha explicat que aquest moviment sorgeix a partir de l’agost de l’any passat, quan es va fer al barri gòtic de Barcelona una primera cursa infantil i adaptada, adreçada a infants amb mobilitat reduïda. Un concepte que ha anat generant fins a les curses inclusives com la de Ripollet.

La cursa s’ha obert a la participació de totes aquelles entitats que vulguin fer-ho de la forma en la que més còmodes se sentin, ja sigui com a voluntaris per ajudant als i les participants, fent algun taller o fins i tot participant en alguna de les curses. Fins al moment s’hi han sumat les AMPAs, AFAs i AFIs del municipi; Sonreir és vivir; Aspasur; la Unió de Comerciants de Ripollet; la Ripollet Unió Atlètica; el Club Bàsquet Ripollet; el Club Hoquei Ripollet; el Centre d’Esplai La Gresca i Amics del Teatre. El cartell de la cursa ha estat dissenyat a partir el dibuix que ha cedit la il·lustradora Ivet Beneseit, que també participarà el dia de la cursa, acompanyada per Javigaar.

“Volem incidir en que és una cursa per a tota la infància, perquè a nosaltres ens agrada parlar de les capacitats que sí que tenen totes les persones i sí podem fer esport i sí podem tenir un oci i un lleure, com qualsevol persona, i això és el que hem de posar en valor i començar a ampliar aquesta oferta esportiva i cultural per a tothom, dissenyant polítiques inclusives”, va cloure la regidora d’Esports.

Ripollet, 11 de maig de 2022