Actualment, el procés per definir les necessitats específiques del projecte, serveis i espais de la nova Biblioteca Central, que s'ha de construir a Can Mas, es troba en fase de recepció de propostes i valoració. Fins a l'1 d'abril es pot continuar responent l'enquesta a ripollet.cat o fer arribar propostes a través el correu o de WhatsApp.

El procés participatiu de la nova Biblioteca Central, a punt d'entrar en la seva darrera fase.

El procés participatiu ‘Creixe:ment’ de la nova Biblioteca Central de Ripollet encara ja la seva darrera fase. El passat dimarts 15 de març, es va dur a terme la darrera acció oberta a la ciutadania en forma d’un taller obert en el que van participar més d’una vintena de persones; així com representants de la Diputació de Barcelona, i tècnics municipals. El taller, en format presencial, es va dur a terme a l’IE El Martinet i va girar entorn als valors que ha de transmetre el futur equipament, les activitats que es poden dur a terme, la seva funcionalitat, entre d’altres.

En aquestes últimes setmanes s’han habilitat dos punts mòbils a l’entrada de l’IE El Martinet i al Mercat Municipal, en els propers dies està previst habilitar un tercer punt que es va haver de suspendre a causa de la pluja.

En paral·lel, a la Biblioteca podeu trobar un panell de consulta amb diferents espais i fotografies d’altres biblioteques per tal que la gent pugui inspirar-se marcant quines propostes els agraden més. I al web ripollet.cat continua habilitada l’enquesta en línia, que en aquests moments ja compta amb prop de 500 respostes. Ambdues accions quedaran obertes fins el proper 1 d’abril. Com en altres processos participatius, també es podran enviar propostes a través del correu electrònic participa@ripollet.cat i del WhatsApp 636 289 615.

Un cop valorats tots els resultats tècnicament, a mitjans d’abril està prevista una sessió per poder fer la devolutiva. Posteriorment, l’empresa encarregada farà arribar el pla d’usos i l’Ajuntament licitarà el projecte executiu.

Amb la construcció de la Biblioteca Central al barri de Can Mas es busca teixir una xarxa amb la Biblioteca de proximitat que ara tenim al barri de Maragall. L’objectiu és treballar en un equipament modern, adaptat les singularitats del nostre municipi. Que sigui referent en l’àmbit lector però també font d’experimentació, coneixement i creixement.

Ripollet, 25 de març de 2022