Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Dues escoles de Ripollet treballen els valors de la cultura emprenedora i l’economia circular al programa CuEmE

L’Escola Gassó i Vidal s’ha sumat a aquest projecte, que vincula ajuntaments i centres educatius amb el teixit industrial local, juntament amb l’escola Tiana, que ja participava en aquesta iniciativa de la Diputació de Barcelona per fomentar la cultura emprenedora col·lectiva.

Dues escoles de Ripollet treballen els valors de la cultura emprenedora i l’economia circular al programa CuEmE.

Una vuitantena d’alumnes de 5è i 6è de primària de les escoles Tiana de la Riba i Gassó i Vidal de Ripollet participen aquest curs a la quarta edició local del Programa Cultura Emprenedora a l’Escola (CuEmE), de la Diputació de Barcelona. Aquest projecte vol fomentar l’esperit emprenedor i les competències bàsiques en el cicle superior d'educació primària. Durant el curs escolar, l'alumnat crearà i gestionarà una cooperativa escolar amb el suport de la comunitat educativa, l'administració i altres agents socials i econòmics de Ripollet.

L’Ajuntament pretén apropar als nois i noies la indústria local i posar en marxa estratègies d’economia circular, per tal que es puguin aprofitar materials excedents d’empreses del nostre teixit productiu per a la fabricació dels seus productes. Una estratègia que promou la identificació i valorització del teixit industrial local i la presa de consciència de l’aprofitament i el reciclatge, així com dels recursos finits i el canvi climàtic.

Amb el suport de l’Àmbit de Desenvolupament Econòmic de l’Ajuntament de Ripollet, que ha programat diferents sessions formatives, així com visites a empreses i a l’Ajuntament, s’han constituït 3 cooperatives. Els nois i noies es troben ara en el procés de creació del seu logo i la difusió de l’activitat. Durant el curs també hauran de recollir el material i elaborar el seu producte, que després hauran de vendre. L’últim pas serà el tancament econòmic de la cooperativa, per tal de destinar part dels beneficis obtinguts a projectes socials.

Amb tot aquest procés, els alumnes adquireixen moltes competències clau i coneixements, en àmbits com el social, la comunicació, les matemàtiques o la cultura, a més de treballar valors i habilitats com l’autonomia, la iniciativa personal, la responsabilitat o la resolució de conflictes.

Ripollet, 25 de novembre de 2021