Els CAPs de Ripollet recullen les FAQs de les persones usuàries sobre el Covid19
Durant els darrers dies, els CAP del municipi han rebut un allau de trucades que podrien arribar a col·lapsar les seves línies de telèfon i que han volgut recollir en el present document.
Des dels Centres d'Atenció Primària recorden que per a informació i urgències el Departament de Salut disposa dels telèfons 061, 012 i 112 (Vegeu informació "coronavirus-us-responsable").
Les preguntes més freqüents dels darrers dies són les següents:
1. Puc demanar una visita al meu metge o infermera?
Davant de la situació actual i seguint les directrius de les autoritats sanitàries, des dels centres d'atenció primària des de la setmana passada i fins a nou avís, només es faran atencions que no puguin esperar, només visites urgents. Des dels CAP s'estan reprogramant visites i proves que poden esperar.
2. M'han trucat del CAP i no he pogut agafar el telèfon
Des del CAP us tornaran a trucar, espereu la trucada. Si heu demanat una visita telefònica, estigueu atents al telèfon.
3. Què haig de fer si em cal una nova recepta?
Podeu anar directament a la farmàcia amb la vostra targeta sanitària. (Vegeu informació "coronavirus-pla de medicació").
4. Una baixa mèdica per COVID-19 és baixa amb motiu "accident laboral"?
Les baixes mèdiques per COVID-19 es fan com a malaltia comuna i a efectes de la prestació econòmica, serà assimilada a accident laboral. (Més informació sobre baixa laboral a CanalSalut).5. Teniu mascaretes i guants per a la població?
Les mascaretes i els guants que tenen als centres són per als professionals del centre i per als malalts que vagin al centre.
Des dels CAP també han volgut recordar diversos enllaços amb materials informatius i altres qüestions relatives al coronavirus:
Ripollet, 24 de març de 2020