Uns 1400 infants i joves s'han beneficiat aquest curs de les accions del Pla Educatiu d'Entorn
El pla d'actuació ha comptat amb tallers de suport educatiu, culturals, artístics i lingüístics; així com xerrades, accions de suport digital, mentoria per a joves i altres activitats de lleure i educatives fora de l'horari lectiu.
El passat 28 de juny es va reunir la Comissió institucional del Pla Educatiu d'Entorn, per tal de donar compte de les activitats executades durant el curs 2021/2022 i aprovar la memòria del curs anterior. La sessió va comptar amb l'assistència de representants municipals, així com dels Serveis Educatius, els centres de primària i secundària de Ripollet públics i concertats, així com de les associacions de famílies. El regidor d'Educació, Oriol Mor, va explicar, per la seva part, les dificultats per poder desenvolupar les actuacions durant el curs passat, donat que la subvenció es va atorgar el gener de 2020, tot destacant que aquest curs ha estat el primer en què s'han pogut desplegar realment el Pla Educatiu d'Entorn a Ripollet "i ha estat un any d'aprenentatge per tal de continuar millorant de cara al curs vinent".
Mor també va destacar la qualitat i varietat de les propostes fetes pels diferents agents educatius, així com la participació activa de secundària i les escoles bressol municipals, cobrint totes les franges d'edat a les quals es destina el PEE, dels 0 als 20 anys. En total, s'han dut a terme unes 25 accions diferents, de les quals s'han pogut beneficiar, tal com recull la memòria, 808 infants, 592 joves i 1.307 persones adultes i famílies. El pressupost disponible enguany, a través de la subvenció de la Generalitat era de 141.221 €, que juntament amb les aportacions de l'Ajuntament de Ripollet, han suposat una despesa total de 208.912,33 €.
L'objectiu del PEE és la millora de l'escolarització de l'alumnat, fomentant habilitats individuals vers l'aprenentatge i promovent aptituds positives vers la formació acadèmica i professional, amb accions educatives que tenen en compte els diferents ritmes d'aprenentatge dels nens i nenes i del jovent que hi participa, així com el suport a les seves famílies en aquesta línia. Les activitats programades també busquen promoure valors com la diversitat, la convivència o la inclusió, a més de la promoció de la llengua catalana, la cultura i l'esport. Actualment, hi ha creades les comissions de Lingüística, educació 360, Escolarització, Salut, Servei comunitari i Pla català de l'Esport.
Entre les accions dutes a terme destaca la realització de 23 tallers de suport i acompanyament educatiu, dels quals s'han vist beneficiats 264 infants i joves d'11 centres educatius públics i concertats. També s'han dut a terme projectes com el de Drets Digitals i suport digital a famílies nouvingudes o amb dificultats; el projecte de mentoria, amb tres joves mentorades, i s'han celebrat els dies internacionals del Joc i de la llengua materna.
Els instituts han acollit tallers esportius; de cultura popular, amb la creació del grup de ball de bastons de Ripollet, o d'arts urbanes, a més d'oferir als joves de secundària l'assistència a diverses representacions teatrals. Xerrades per a famílies, tallers d'abordatge psicosocial per situacions postcovid, patis oberts a les escoles Tiana, Clavé i Tatché, rutes culturals o el cicle de xerrades pedagògiques per a famílies amb infants de 0 a 3 anys són altres de les accions dutes a terme.
En el marc del Pla Educatiu d'Entorn també es subvenciona part de la contractació d’una coordinadora del PEE, per a coordinar els diferents agents i les actuacions; així com una orientadora d'àmbit comunitari per a orientar i acompanyar a l'alumnat i les famílies al llarg del procés educatiu.
De cara al curs vinent, ja s’està treballant en el pla d’actuacions amb els centres educatius, les entitats i les associacions de famílies, tot gestionant les propostes i les millores resultants de la darrera reunió de la comissió institucional.
NdP.