Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Ripollet decorarà un any més els carrers del nucli antic amb catifes florals per Corpus

L'entitat Cultura i Tradició i la Parròquia de Sant Esteve celebraran aquest diumenge, 11 de juny, la festivitat de Corpus Christi amb tot d'actes culturals i tradicionals, entre els quals destaca la Mostra de Catifes Florals. Des de dissabte a la tarda, es podrà veure l'Ou com balla a l'absis de l'Església.

Imatges d'arxiu d'altres edicions de la festivitat de Corpus..
Imatges d'arxiu d'altres edicions de la festivitat de Corpus.

Ripollet celebrarà aquest diumenge, 11 de juny, la festivitat de Corpus, i ho farà amb diverses activitats culturals complementàries als actes més tradicionals. Així doncs, la mostra de catifes florals pels carrers del nucli antic durant tot el diumenge serà l'acte central, però també es podrà gaudir d'una ballada de sardanes i la cercavila dels trabucaires, entre altres.

ripollet-cul-Corpus-Espais-Encant-070615-6.JPG

L'entitat Cultura i Tradició i la Parròquia de Sant Esteve han organitzat, amb el suport de l'Ajuntament de Ripollet, un programa d'actes que comença dissabte, 10 de juny, a les 13 h, amb la benedicció de la font de l'Ou com balla. Amb aquest acte es dona el tret de sortida de la festivitat. A més, tota la tarda de dissabte i durant tot diumenge es podrà gaudir de l'Ou com balla a l'absis de l'Església de Sant Esteve.

El mateix dissabte, a les 17 h, es durà a terme la recollida i tallada de les flors al carrer dels Afores, 11. És un acte obert a tothom qui vulgui acostar-se a aquesta tradició de les catifes florals.

ripollet-cul-Corpus-Espais-Encant-070615-17.JPG

Mostra de Catifes Florals

Tanmateix, el dia gran de Corpus serà diumenge, 11 de juny. Ben d'hora, a les 8 h, les colles començaran a elaborar les seves catifes florals pels principals carrers del centre històric de Ripollet. A partir de les 12 h, aquestes estaran enllestides i oficialment començarà la Mostra de Catifes Florals, que es podrà veure durant tot el dia, fins a les 19 h.

A les 11.30 h, els Trabucaires de Ripollet realitzaran una cercavila i, a les 12, hi haurà l'oportunitat de ballar sardanes a la plaça de la Constitució, a tocar de l'Església de Sant Esteve, amb l'Associació Sardanistes de Ripollet.

Aquestes activitats es complementen amb les mostres que es podran visitar durant el matí al carrer dels Afores, 14, amb l'exposició fotogràfica "Corpus 2022", a càrrec d'Acció Fotogràfica Ripollet, i l'exposició de diorames de l'Agrupació Pessebristes de Ripollet que ja es va presentar aquest passat Nadal. A més, l'església parroquial de Sant Esteve obrirà les seves portes de 12 a 14 h.

Actes litúrgics

Diumenge a la tarda, serà el torn dels actes més litúrgics de la festivitat de Corpus Christi. A les 18 h, tindrà lloc la missa solemne a l'Església de Sant Esteve. En acabat, es realitzarà la tradicional processó pels carrers del centre de Ripollet.

Cartel CORPUS 2023.jpg

Portes obertes de l'Arxiu Municipal

Coincidint amb la festivitat de Corpus, l'Arxiu Municipal obrirà les seves portes aquest diumenge, 11 de juny, de 10 a 13.30 h, per tal que els veïns i veïnes puguin visitar l'exposició "La riuada de 1962: perspectiva històrica i social d'una catàstrofe al Vallès". Es tracta d'una mostra produïda per l'Arxiu Comarcal del Vallès Occidental, amb la col·laboració de l’Arxiu de Ripollet i altres arxius de la comarca.

Tot i que estava previst que l'equipament municipal obrís definitivament a partir de dilluns, finalment la seva posada en marxa s'ha hagut de posposar per un problema amb el subministrament elèctric. És per això que, a més, se suspenen les sessions de recollida de documentació sobre la Fàbrica de pantalons, previstes per als pròxims dies 14 i 15 de juny. Les persones interessades, poden contactar amb l'Arxiu Municipal al 935 046 000 i al correu arxiumunicipal@ripollet.cat.

Redacció ripollet.cat - JS