Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Les Bruixes culminen el 30è aniversari amb una trobada de cultura popular no mixta a Ripollet

La cloenda del 30è aniversari preveu reunir 12 colles i més de 170 participants aquest dissabte 9 de maig. DARRERA HORA: les activitas de nit es traslladen al pati de l'escola Clavé en previsió de pluja.

Una traca amb 12 petards, un per cada mes. Aquesta és la imatge que ha simbolitzat el 30è aniversari de Les Bruixes de Ripollet, celebrat entre maig de 2025 i maig de 2026 amb un acte mensual.

Matí, tarda i nit: debats, cercaviles i correfocs

Les Bruixes encendran l'últim petard d'aniversari aquest dissabte amb una gran trobada de cultura popular no mixta que espera reunir a Ripollet 12 colles dels Països Catalans i més de 170 participants. La jornada combinarà reflexió i festa, amb debats feministes al matí, actuacions musicals a la tarda, cercaviles i correfoc al vespre, i bingo, petardeo i concerts a la nit.

Els debats del matí, a porta tancada, amb les intervencions de ponents com Betlem Cañizar, de Ca la Dona, seran documentats per estudiants del grau de Gènere de la UAB. L’objectiu és convertir la cloenda en un espai de reflexió sobre la cultura popular feta per dones i les necessitats actuals dels espais no mixtes.

“Fa 30 anys no imaginàvem el futur i ara estem més fortes que mai. Hem estat tancades en la nostra singularitat i ens hem adonat que hi ha moltes altres colles no mixtes. És el moment d’explorar la nostra identitat i estudiar el fenomen, perquè mai ningú ha parlat de nosaltres”, afirma Maria Toll.

En la mateixa línia, Txell Caler subratlla la trajectòria de la colla en la “incidència política” i els posicionaments feministes, i apunta que la jornada servirà per “obrir molts debats”.

Trobada de Tabaleres i mostra de percussió: Vermut en Flames

El passat 12 d'abril vam gaudir de la presentació de La Flama, el nou grup de tabaleres de la colla, format exclusivament per dones. L’acte, sota el títol El Vermut en flames, va suposar el debut del grup com a colla amfitriona.

La jornada va reunir diverses colles de percussió convidades —entre aquestes, Rhythm’n’Moyo, Batúcamela, Vantunband Batucada o els tambors dels Diables de Ripollet— i va incloure una jam session i un taller obert a tothom, a més d'un espectacle de percussió.

El conjunt de la celebració ddel 30è aniversari ha inclòs una dotzena d’activitats que han permès reviure el bateig de foc de 1996, recórrer els carrers amb altres colles de foc, i participar en propostes com la cerca de la  Flama del Canigó, caminades nocturnes, la Nit de Bruixes o les commemoracions del 25N i el 8M. 

Redacció: ripollet.cat / JJR