La plataforma Bus SOS es felicita per les millores en l'e4
La plataforma Bus SOS, d’afectats pel transport públic a Ripollet, va celebrar una assemblea pública, el passat dimarts, 3 de juny, al pati del Centre Cultural, per analitzar els efectes de les recents millores en l’e4, les novetats de segona reunió del grup de treball municipal del transport públic de dilluns passat i els pròxims moviments del col·lectiu.
En primer lloc, es va valorar positivament l’increment de les freqüències del bus e4, el directe a Barcelona, que atribueixen a la pressió dels afectats i a què Bus SOS aconseguís fer sortir el cas per televisió (3Cat Televisió de Catalunya). De resultes d’aquest reforç, el grup ha vist com el moviment s’ha desinflat. No obstant això, ha alertat que el servei de bus continua sent molt deficient i a l’e4 li queda encara molt marge de millora, com ara a l’agost, quan la freqüència passa a ser de 30 minuts.
En segons lloc, van transmetre la informació que els va donar la regidora de Transports, Eva Herrera, sobre el 620. Tornarà pròximament al seu itinerari anterior i ja no entrarà a Cerdanyola, cosa que allarga 10 minuts el recorregut i ha provocat una baixada dels usuaris d’aquest bus en favor de l’e4. De totes les reivindicacions anteriors de Bus SOS, aquest nou canvi és, ara per ara, el més factible, ja que només és organitzatiu i no afecta el pressupost, principal problema amb què es troba la plataforma i l’Ajuntament, que la Generalitat continua amb pressupostos prorrogats.
Representants de les comissions de Bus SOS també van donar compte d’altres reivindicacions que van plantejar a la Regidoria de Transports i als representants dels partits polítics amb representació municipal presents a la reunió del grup de treball del transport públic.
Entre aquestes demandes, trobem increment de les freqüències a totes les línies, especialment en l’e4, els caps de setmana i al mes d’agost; i posar vehicles articulats en les hores punta; en el 620 l’esmentada reducció de l’itinerari i que passi cada 20 minuts en lloc de cada 30 minuts; en el 621, millorar l’itinerari i incloure para al polígon Pinetons en aquesta línia que va als polígons; en el 648, cada 15 minuts a les hores punta, quadrar els horaris amb els universitaris, posar vehicles més grans i que pari a totes les parades per les quals passi; en el 685, que passi a ser cada 30’ tot el dia i convertir aquesta línia en llançadora a les estacions de tren de les línies R3 (Montcada) i R4 (Cerdanyola); i al 690, replantejar el recorregut per fer-la més útil.
Finalment, els presents a l’assemblea es van comprometre a mantenir la seva participació en les taules de treball, com a referents de les persones usuàries afectades i que apostaran per fer més assemblees en lloc de manifestacions. La pròxima trobada està prevista al setembre.
Redacció: ripollet.cat