Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

La Generalitat estudia una setena solució a l'impacte de la C-58

Es tracta d'una proposta mixta que combina diferents solucions, anteriorment proposades, amb la voluntat que hi hagi més ventall d'opcions i majors possibilitats que s'executi.

El director general d'Infraestructures de Mobilitat, David Prat, va visitar Ripollet, dimecres 23 de novembre, tal com s'havia compromès el passat febrer, a la darrera reunió amb l'alcalde, personal tècnic i membres del Fòrum Soterrem l'autopista. Prat va comprovar, in situ, l'impacte de l'autopista C-58 al seu pas per la ciutat. Posteriorment, a la reunió que es va celebrar a l'Ajuntament, Prat va anunciar que des del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya s'està treballant en una nova solució. Es tracta d'una proposta mixta que intenta salvar alguns entrebancs tècnics, especialment el de les aigües freàtiques.

A la trobada, a més del director general d'Infraestructures de Mobilitat i personal tècnic del Departament, hi va assistir l'alcalde de Ripollet, José M. Osuna; la tinent d'alcalde Txell Caler i personal tècnic de l'Ajuntament; a més de representants del Fòrum Soterrem l'autopista, el portaveu del grup municipal del PSC i representants de les formacions polítiques d'ERC i Junts. David Prat va assegurar que volen que l'autopista deixi de ser un punt negre al Vallès, a escala de mobilitat i de contaminació, i va explicar que amb la nova proposta, que se suma a les sis presentades ara fa dos anys, es pretén salvar alguns entrebancs tècnics i ampliar tant el ventall d'opcions com les possibilitats que s'executi, ja que també cal tenir en compte que es tracta de solucions, algunes d'elles, molt costoses.

visita 02.jpeg

L'alcalde, per la seva part, va recordar una mica la història del moviment pel soterrament de l'autopista i per buscar una solució al seu impacte, especialment per als veïns i veïnes que viuen a tocar d'aquesta artèria d'entrada a Barcelona. La comitiva local, a més, va coincidir en el greuge, pel que fa a connectivitat, que representa l'autopista, dividint el municipi en dues parts. A la reunió també es va incidir en el fet que la solució que s'esculli inicialment, o que s'arribi a executar, no hipotequi altres solucions futures i quant al cost, es va comentar la possibilitat de fer-la per fases, per tal que el pressupost no sigui un entrebanc.

Un cop aquesta setena proposta estigui sobre la taula, es tornaran a reunir per valorar-les totes i escollir-ne una. La Generalitat serà l'encarregada de redactar el projecte executiu.

NdP