Audiència pública sobre la situació escolar
L’audiència prèvia al Ple Municipal d’octubre va estar protagonitzada per la comunitat educativa de Ripollet, que va reiterar el seu rebuig a la proposta de fusió de les escoles Anselm Clavé i Escursell i va demanar una major implicació del govern municipal per oposar-s’hi. Prop d'una quarantena d'entitats s'han adherit a un manifest en contra de la fusió. També va demanar audiència pública el representant de Junts, Josep Maria Andevert.
En primer lloc, en nom de la comunitat educativa, les mestres Núria López i Assumpta van sol·licitar aclariments sobre el paper del consistori en el procés, així com el suport de l’Ajuntament a una proposta alternativa consensuada per totes les AMPA i AFI del municipi.
Durant la sessió, el regidor d’Educació, Òscar López, va reiterar que l’Ajuntament s'oposa a la proposta de fusió -paraules subscrites per l'alcalde Luis Tirado- i està estudiant alternatives. Va recordar, a més, que el pròxim 5 de novembre es reunirà la Comissió de Participació per continuar treballant en propostes conjuntes. D'altra banda, Tirado va fer valer que el govern local va estar representat a la manifestació a Sabadell, tot i advertir que caldrà trobar una solució davant la davallada de la natalitat. La Generalitat prendrà la resolució definitiva sobre el futur dels centres a la Taula Local de Planificació de l’Oferta Educativa, prevista per a finals d’any.
També havia demanat audiència pública sobre el mateix tema el representant de Junts per Ripollet, Josep Maria Andevert. Aquest va coincidir en la preocupació per la situació de l'educació al municipi i va advertir que la manca d'habitatge per al jovent agreuja la baixada de natalitat i la pèrdua d'alumnat.
El debat es va desenvolupar en un saló de plens ple, amb una seixantena de persones dins la sala i prop de 150 més a l’exterior de l’edifici consistorial. La protesta, encapçalada pels gegantons Gonçal i Teresa —inspirats en dos mestres històrics del municipi—, va comptar amb el suport d’una quarantena d’entitats i col·lectius locals, que s’han adherit a un manifest en defensa de l’escola pública i que rebutja qualsevol ús de l’escola Anselm Clavé que no sigui educatiu.
Podeu veure l'audiència pública a través del següent enllaç.
Redacció: ripollet.cat