L’exposició “Cossos que parlen” arriba al CIP Molí d’en Rata
La mostra parla de la representació del cos de la dona al còmic i es podrà visitar al Centre d'Interpretació del Patrimoni fins al 24 de març. A més, de la inauguració, diumenge 18 de gener, s'han programat activitats complementàries obertes a la ciutadania, com ara una conferència i un taller d'introcció al còmic.
Ripollet acull, del 10 de gener al 24 de març de 2026, l’exposició itinerant “Cossos que parlen. Les representacions del cos en les autores del còmic 1910-2022”, produïda per l’Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona i el Museu Palau Mercader de Cornellà de Llobregat. La inauguració al Centre d’Interpretació del Patrimoni Molí d’en Rata tindrà lloc diumenge 18 de gener, a les 12 h, amb una visita guiada de la comissària de la mostra, Marika Vila. Durant la seva estada a Ripollet, l’exposició es complementa amb diferents peces originals de la col·lecció del CIP, oferint així un valor afegit respecte a altres municipis de la itinerància.
La mostra presenta un recorregut per més de cent anys d’il·lustració i còmic d’autoria femenina, evidenciant com la representació del cos de la dona ha evolucionat des dels inicis del segle XX fins a l’actualitat. A través d’una quarantena d’autores, es posen en relleu els canvis socials i culturals que han permès a les dones expressar-se amb llibertat i contribuir a l’apoderament femení.
L’exposició és inclusiva i compta amb recursos d’accessibilitat que faciliten la visita a persones amb dificultats visuals, auditives o cognitives. La proposta combina continguts originals amb materials adaptats i ambientació sonora per oferir una experiència cultural completa.
A més de la inaguració i visita guiada del pròxim dia 18, durant l’estada de la mostra a Ripollet, es podrà participar en les següents activitats complementàries:
- Diumenge, 8 de febrer, a les 12 h. Visita dinamitzada.
- Dijous, 5 de març, a les 19 h. Conferència de la comissària Marika Vila.
- Divendres, 6 de març, a les 18 h. Taller d’introducció al còmic “Dibuixades i diverses” a càrrec de l’autora Raquel Gu.
Aquestes activitats requereixen inscripció prèvia a reserves.molidenrata@ripollet.cat o al telèfon 935 946 057.
Redacció: ripollet.cat