Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’Ajuntament posa en marxa tallers de suport educatiu per a 223 alumnes de Ripollet

Aquesta activitat, en el marc del Pla Educatiu d’Entorn (PEE) i fora de l’horari lectiu, pretén millorar l’escolarització d’infants i joves i potenciar les habilitats lingüístiques entre l'alumnat nouvingut.

Aquesta setmana s’estan posant en marxa grups de suport educatiu a la majoria de centres públics i concertats de primària i secundària de Ripollet. Es tracta de grups reduïts de fins a 12 alumnes, que realitzen tres hores de suport a la setmana, fora de l’horari lectiu. L’objectiu és la millora de l’escolarització de l’alumnat, fomentant habilitats individuals vers l’aprenentatge i promovent aptituds positives vers la formació acadèmica i professional, amb accions educatives que tenen en compte els diferents ritmes d’aprenentatge dels nens i nenes i del jovent que hi participa.

També es faran tallers per potenciar l’aprenentatge i l’ús de la llengua catalana, tant des de la part escrita com parlada, orientada a alumnat de centres de primària i secundària que acaben d’incorporar-se al sistema educatiu i provenen de fora de Catalunya, així com a l’alumnat que presenta una manca d’habilitat en l’ús i l’aprenentatge del català.

En la majoria de casos, és el centre el que detecta la necessitat de suport educatiu de l’alumne i la família la que l’autoritza. En total, hi participen 223 alumnes de segon cicle de primària i de secundària obligatòria. Els tallers s’allargaran fins a final de curs. L’any passat ja es va posar en marxa una intervenció de suport educatiu en el marc del PEE a tres centres educatius de Ripollet, i enguany s’ha ampliat fins a 11 escoles i instituts.

Totes aquestes activitats s’han coordinat des de la comissió d’escolarització del PEE, conjuntament amb centres educatius, representants de famílies, l’Ajuntament i el Departament d’Educació de la Generalitat. El PEE de Ripollet compta amb el suport del Programa de cooperació territorial per l’orientació, avenç i enriquiment educatiu en la situació d’emergència educativa del curs 2021-2022 provocada per la pandèmia de la COVID-19: #PROA+ 2021-2023, finançat pel Ministerio de Educación y Formación Profesional i el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.

NdP