Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

En marxa a Ripollet el nou servei de neteja viària

El contracte també inclou la recollida de voluminosos que, en la línia del canvi de sistema de recollida d'escombraries que es posarà en marxa a l'estiu, passa a ser amb recollida concertada.

Aquest dilluns, 24 de gener, s'ha posat en marxa el nou servei de neteja viària, adjudicat a Urbaser, amb una ampliació de freqüències, serveis i personal, per tal d'adequar-se a les necessitats de neteja de Ripollet, responent així a una de les majors demandes de la ciutadania. El nou contracte, amb una despesa anual d'1.436.000 €, inclou 17 tipus de serveis, entre els quals destaca la neteja de voreres i calçada amb aigua, a més d'intensificar la neteja de contenidors i el seu voltant, i de papereres amb aigua a pressió.

El nou servei estableix les freqüències de neteja en funció del nivell d'afluència de persones, de la gent que hi viu o de l'urbanisme de la zona i no amb una concepció radial, com abans, quan es netejava amb més freqüència el centre i no tant els barris més allunyats. Així, en lloc d'una, s'han establert set freqüències diferents, amb quatre centres de molt alta a baixa intensitat i tres zones industrials. Aquest servei, tot i augmentar el personal fins als 18 operaris, continuarà comptant amb el suport de Ripollet Viu.

nou_servei_neteja_02.jpeg

Des d'ara i fins a la posada en marxa del porta a porta, abans de l'estiu, es preveuen renovar la majoria de vehicles de recollida i neteja, amb 17 noves aportacions, passant de 12 a 29, i amb una aposta pel motor elèctric, menys sorollós. En aquest sentit, s'ha acordat que la neteja de zones més transitades es farà a primera hora del matí i al voltant de les escoles, fora de l'horari d'entrada. Els carrers amb molt de trànsit es netejaran fora de la franja de 8 a 9 h i s'evitarà fer soroll entre les 7 i les 22 h.

Canvi de funcionament de la recollida de voluminosos

La posada en marxa del nou servei de neteja viària també inclou el de recollida de voluminosos, amb un canvi de funcionament, en la línia del servei de recollida d'escombraries porta a porta. Així, en lloc de passar a fer la recollida uns dies concrets, les persones particulars que hagin de fer servir aquest servei hauran de concertar la recollida, prèviament, a través del telèfon 900 502 273 o del correu electrònic ripollet.net@ripollet.cat. En cas que contactin fora de l'horari d'atenció a la ciutadania, que és de dilluns a divendres, de 8.30 a 14.30 h, podran deixar el seu missatge o correu electrònic, i es posaran en contacte amb elles per concertar la recollida.

Aquest canvi de sistema s'ha pres en comprovar l'augment progressiu i descontrolat de residus voluminosos al carrer, moltes vegades fora de l'horari establert, provocant un increment del cost del servei de recollida, que s'havia de fer pràcticament cada dia. La mitjana de 2021 és del voltant de 100.000 kg de voluminosos al mes, amb un total de 1.150 tones recollides l'any passat, el que suposa més del doble que l'any 2015, quan se'n van recollir 557.

Recordem que es tracta d'un màxim de cinc mobles, petits electrodomèstics o trastos vells, i mai residus perillosos. D'altra banda, la ciutadania també té al seu abast el servei de Deixalleria Municipal, que obre de dilluns a dissabte de 10 a 13 h i de 16 a 19 h, i els diumenges, de 9 a 13 h. També existeixen els punts de deixalleria mòbil, que funcionen els dimecres, de 10 a 11 h, a la rbla. de Sant Jordi amb c. de Monturiol; d'11.30 a 13 h, al c. de Nostra Senyora dels Àngels amb ctra. de l'Estació, i de 16 a 19 h, al c. de la Verge de Montserrat amb Ramon i Cajal.

NdP