Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Els consells dels Mossos d'Esquadra per Nadal

Com cada any, el cos de seguretat posa en marxa el dispositiu Grèvol, amb l'objectiu d'augmentar la presència policial en les zones de més activitat comercial. Aquestes indicacions estan fetes per prevenir i/o reduir els delictes contra clients i venedors.

Fotografia de Mossos patrullant al Nadal. Font: Generalitat de Catalunya.
Fotografia de Mossos patrullant al Nadal. Font: Generalitat de Catalunya

Els Mossos d'Esquadra tornaran a reforçar la seguretat en les zones comercials aquest Nadal. Amb el dispositiu Grèvol, el cos de policia vol prevenir i/o reduir els delictes i augmentar la seguretat. Per això, han publicat consells per als clients i venedors. L'objectiu és evitar infraccions contra el patrimoni, que és el més habitual en una epoca amb tanta afluencia de gent en espais per comprar.

Aquestes són algunes de les indicacions per seguir:

Comerciants

- Observar el moviment estrany dels clients.

- No acumular diners a les caixes enregistradores i quan es tanqui la caixa prendre precaucions.

- Fer ingressos regulars a la seva entitat bancària i evitar rutines.

- Limitar les vies d’accés al comerç per facilitar el control dels clients.

- No deixar gènere de valor a l’abast de les persones que accedeixin a les botigues. Ús de vitrines o aparadors amb claus per a objectes de valor.

- Comprovar les targetes de crèdit abans de realitzar un cobrament, i si es dubta de la seva legalitat no efectuar l’operació.

- Comprovar la validesa dels bitllets, i en el cas que malgrat les precaucions adoptades entri un de fals, retirar-lo de la circulació i denunciar el fet a la policia.

- A la finalització de l’horari comercial i abans de realitzar el recompte dels ingressos diaris, es recomana tancar l’establiment i baixar persianes.

- En cas de patir un robatori, s’ha d’intentar retenir al màxim les característiques del lladre, així com els trets especials com ara pírcings, tatuatges... En cap cas s’iniciarà un enfrontament.

- En cas de patir un robatori s’ha de trucar al 112 i esperar l’arribada de la patrulla policial sense tocar res i activar mesures d’autoprotecció (tancar accessos...).

Clients

- Les bosses de mà s’han de dur creuades al cos per evitar estrebades.

- Si es porten motxilles, s’han de dur a la part davantera del cos per dificultar-ne la sostracció d’objectes de l’interior.

- Evitar fer servir el cotxe com a dipòsit de les compres realitzades. En qualsevol cas, cal evitar que ningú vegi que es deixen les coses al cotxe, tant en zones visibles com a dins el maleter.

- Mantenir sempre a la vista i controlats els objectes personals. Portar els diners necessaris i evitar portar objectes de valor.

- No participar en jocs de carrer on s’aposta diners.

- Ningú no s’ha d’enfrontar mai amb un agressor en cas de ser víctimes.

El cos de seguretat patrullarà a peu a les hores de màxima afluència i a les hores d’obertura i tancament de comerços. Tot i això, recalquen que la col·laboració ciutadana és imprescindible per la prevenció i investigació de delictes. 

 

Redacció: ripollet.cat/ETS