Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El PSC presentarà dues mocions al Ple amb motiu del 8M i per millorar l'atenció que rep la gent gran en les entitats bancàries

Els socialistes demanen que les entitats bancàries puguin contractar amb l'Ajuntament la instal·lació de caixers automàtics de retirada d'efectiu de forma accessible i segura, especialment adreçat a la gent gran, en edificis o espais municipals, com ara centres cívics o casals de la gent gran.

El Partit dels Socialistes de Catalunya a Ripollet van anunciar divendres passat les dues mocions que presentaran al Ple Municipal que se celebrarà aquest dijous, 24 de febrer. Per una banda, presentaran una moció amb motiu de la commemoració del 8M, Dia Internacional de la Dona. En el seu escrit, els socialistes volen que es treballi "en el marc de les competències de l'Ajuntament per garantir la coeducació, la igualtat laboral, la conciliació i la corresponsabilitat", a més d'impulsar "campanyes de tolerància zero amb la violència masclista, especialment entre el jovent, i informar sobre les eines locals i comarcals existents (SIAD, SIE...)". Per altra banda, el PSC vol "instar el Govern de la Generalitat a comprometre's en la lluita contra la violència masclista", aprovant un Pacte català contra la violència masclista i que es faci un "seguiment perquè les empreses compleixin amb els plans d'igualtat i contra la bretxa salarial".

La segona moció que presentaran els socialistes de Ripollet és en "defensa dels interessos de la gent gran davant les entitats bancàries per millorar l'atenció que reben". En aquesta moció, el PSC demana que "l'Ajuntament de Ripollet preferentment no tingui comptes bancaris amb les entitats bancàries que cobrin comissions per treure diners i que no ampliïn l'horari d'atenció presencial a les oficines a tota la jornada laboral a la ciutat de Ripollet". A més bonificar la taxa per instal·lar caixers automàtics a "aquelles entitats bancàries que demostrin a l'Ajuntament que el tracte que donen als nostres veïns i veïnes és digne, amb una atenció presencial en tota la jornada laboral de les oficines i no només fins a les 11 del matí i sense comissions per fer operacions senzilles com és treure diners en efectiu, fer pagaments...". Por últim, volen que "les entitats bancàries puguin contractar amb l'Ajuntament la instal·lació de caixers automàtics de retirada d'efectiu de forma accessible i segura per a la ciutadania (i en especial per a la gent gran) en edificis o espais municipals (preferentment, centres cívics o casals de la gent gran), especialment en els barris on es detecti una mancança considerable d'aquests dispositius".