Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El CpR expressa les seves reticències davant el futur aparcament de Can Massachs

El Compromís per Ripollet ha fet públiques les seves reticències al futur aparcament de Can Masachs, que l'Ajuntament té previst construir sota el parc del riu Ripoll. Segons la regidora del CpR, Pilar Castillejo, “el nostre grup no va veure clar des del començament el projecte i és per això que l'ha tornat a estudiar en profunditat i ha presentat al·legacions al mateix”.

En la seva opinió “el primer que sobta és que es proposi la construcció d'un nou aparcament soterrani en aquella zona, quan l'estudi de mobilitat no l'assenyala com a prioritària”. Per Castillejo, “cal preguntar-se perquè el govern de PSC i CiU canvia les prioritats que havia establert fa ben poc. Pel COP-CpR la raó cal buscar-la en que estem davant d'un nou cas d'afavoriment dels interessos de promotors privats en contra dels interessos generals de Ripollet”. Segons un comunicat del CpR, “l'aparcament es construeix, per a facilitar la instal·lació d'un hotel en uns terrenys municipals que han estat venuts a una empresa privada. Per a poder realitzar l'activitat hotelera l'empresa privada necessita més de 122 places d'aparcament, quan en el terreny que té només en pot construir 70, acreditant dificultats tècniques per a poder-ne fer més”. I afegeix “per aquests motius s'ha signat un conveni entre l'Ajuntament i l'empresa constructora de l'hotel per tal que aquesta pugui aconseguir les places que li manquen, a canvi que se'n construeixin moltes més sota el parc del riu Ripoll que també explotaran els privats”.

En segon lloc, la regidora Pilar Castillejo manifesta la “preocupació del COP - CpR perquè es vol privatitzar de nou un altre servei públic municipal. L'explotació del servei públic d'aparcament es defineix com de concessió administrativa. Entenem que aquest règim d'explotació encareix els costos i massa sovint fa que empitjori la gestió, del qual ja en tenim alguns exemples a Ripollet, per això proposem que la gestió d'aquest nou servei públic, cas que tiri endavant, sigui directa per part de l'Ajuntament”.
D'altra banda, el Cop-CpR considera que “el termini de concessió de 50 anys, cas que la gestió indirecta tiri endavant, és massa llarg. Un període d'aquesta longevitat està subjecte a modificacions futures de les necessitats d'aparcament que pot suposar dificultats per la concessió i pel propi Ajuntament. Per aquest motiu es proposa que el termini de concessió sigui de 25 anys” i creu important “preveure que no torni a passar la vergonyosa situació de favor als privats que es va viure amb l'aparcament del Molí”.