Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Ripollet supera el miler d'aparells de teleassistència instal·lats

Imatge 1.
Imatge 1
Un dels serveis bàsics que l'Ajuntament de Ripollet presta, a través d'un conveni amb la Diputació de Barcelona, és el de teleassistència, que ja compta amb un total de 1.007 aparells instal·lats al municipi. Aquest servei s'adreça a persones amb un nivell d'autonomia limitada i amb dependència, ja sigui per l'edat o el seu estat físic; persones amb discapacitat i/o que viuen soles o viuen amb d'altres persones que no poden atendre-les de manera continuada i suficient. Ara fa tres anys, davant la situació de llista d'espera que hi havia a Ripollet per a rebre aquest servei, l'Ajuntament va decidir reforçar-lo a través d'un contracte menor amb l'empresa Tunstall Televida, que és la mateixa que presta el servei a la Diputació de Barcelona. Actualment, no hi ha cap persona en llista d'espera.

El servei s'ha de sol·licitar al Departament de Serveis Socials (c. de la Salut, 1) que valorarà les sol·licituds d'acord amb la situació familiar, prioritzant aquelles persones que viuen soles, situació econòmica i de salut de la persona que realitza la demanda. El grau de dependència dels sol·licitants ha de ser entre lleu i moderat i és important que no tinguin problemes de sordesa o altres que dificultin l'ús correcte del servei. S'ha de disposar de telèfon fix i corrent elèctrica de 220 W.

NP/S.R.