Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El CpR diu que la connexió C-58 amb la C-17 és innecessària

El Compromís per Ripollet va donar a conèixer dilluns en roda de premsa les seves al·legacions al projecte de connexió de la C-58 amb la C-17. Aquesta agrupació proposa l’eliminació del peatge de l’AP 7 a La Llagosta com a alternativa a la construcció de la “via cornisa”, un vial de 4 carrils, amb que la Generalitat té previst enllaçar Barcelona amb La Llagosta, a través de Collserola, el pont de la Ferreria de Ripollet i per Montcada, amb un tram parcialment soterrat. Segons el Compromís, treure el peatge comportaria una reducció del trànsit per la C-58, ja que deixarien de passar molts dels conductors que fan aquesta ruta per estalviar-se el peatge, de manera que la inversió podria arribar a ser innecessària. A més, el Compromís també va alertar sobre l’impacte que la nova carretera podria significar pel corredor verd del Vallès, perquè, segons el regidor del CpR, Toni Pijuan, “quedaria partit pel mig”. Aquestes al·legacions han estat incloses en el document elaborat pel govern municipal amb les aportacions del CpR i ICV, que comparteixen aquesta preocupació medi ambiental i demanen la participació dels municipis afectats.

Pijuan afirma que “la nova via només faria que traslladar el col·lapse que pateix la C-58 a la sortida de Barberà cap a la de Ripollet-Cerdanyola-Montcada”. A més, defineix la nova via com una “barrera en el corredor verd del Vallès, l’Espai Agroforestal de Llevant, un espai a protegir, d’interès pel municipis dels voltants i per la connectivitat biològica del Massís de Sant Llorenç, Puig de la Creu i el Farell i la Serra de la Marina”. En la nota, el CpR considera que “aquesta barrera se situaria en la part més estreta i més sensible d’aquest corredor i per la preservació dels pocs espais lliures que queden a la comarca”. A més, senyala que “el propi estudi d’impacte ambiental, que acompanya el projecte, ja adverteix de l’important impacte sobre aquest corredor biològic”. Així mateix, demana a la Generalitat que el redactat del Pla Parcial Territorial de la Regió Metropolitana de Barcelona respecti “la cautela de no urbanitzar aquest punt crític del corredor”, en referència al projecte d’edificació de vivendes de Can Pomada.