Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

La integració a la zona 1 centra l'assemblea "La mobilitat a Ripollet" organitzada pel PSC Ripollet

Imatge 1.
Imatge 1
Aquest dijous, 19 d'abril, el Centre Cultural va acollir l'assemblea oberta "La mobilitat a Ripollet", organitzada pel PSC Ripollet. Luis Tirado, regidor del grup municipal socialista i candidat a l'alcaldia, obria l'acte posant de manifest la feina feta per la secció local en qüestions de mobilitat: "La integració de Ripollet a la zona 1 és una demanda del PSC des de fa molt de temps. A més, aquesta legislatura hem presentat dues mocions sobre transport, perquè és un tema que ens preocupa molt".

L'acte va comptar amb la ponència d'Antonio Poveda, vicepresident de l'AMB, alcalde de Sant Joan Despí i primer secretari del PSC del Baix Llobregat. En la seva intervenció, va parlar del funcionament de l'AMB, com a ens supramunicipal format per 36 municipis, i d'un dels reptes que afronta: els alts nivells de contaminació de l'Àrea Metropolitana de Barcelona. Poveda va fer referència a algunes de les causes: l'increment de cotxes, l'envelliment dels vehicles, les partícules mortals que emet el dièsel o l'increment de l'ús del vehicle privat, des del 2015, com a conseqüència de la recuperació econòmica. Poveda també va destacar "els socialistes tenim un compromís, en el que ja treballàvem amb Juan Parralejo, que és millorar aquests nivells".
El vicepresident de l'AMB va explicar l'acord en què estan treballant amb la Generalitat de Catalunya: un traspàs de les línies de la zona 2, on hi ha Ripollet, fins ara gestionades per la Generalitat, a l'AMB. D'aquesta manera, l'AMB esdevindria el titular del servei en l'actual zona 2, encara que la gestió es realitzés indirectament des dels operadors privats, com ara Autocares Font. "Crec que aquest any, en els pròxims mesos, podrem fer aquest traspàs", deia Poveda, qui també va voler ressaltar "que no hi ha govern a Catalunya i ho complica". "Sembla desitjable que es formi govern i es posi a treballar pels ciutadans", afegia.

Un cop es fes efectiu aquest traspàs de titularitat, l'AMB, per fases, portaria a terme una integració de tarifes entre la zona 1 i 2, convertit Ripollet en un municipi de zona 1. Segons Poveda, aquest canvi "obre un nou context on es podrà negociar amb Ripollet el reforç de línies, la seva llargada, la freqüència... i pot ser una realitat en el pròxim any".

Poveda també va explicar el funcionament de la nova T-Mobilitat, que es posarà en marxa el 2019 i "canvia la forma de pagar el transport", anunciava. Es tracta d'una targeta de plàstic que es podrà recarregar les màquines ubicades a les estacions i parades i als caixers automàtics. La implantació d'aquesta targeta permetrà l'AMB tenir dades d'aquells que utilitzen més o menys el transport públic: "Podrem instaurar mesures perquè aquells que usin més el transport públic tinguin beneficis i que paguin més car aquells que l'usin un dia o siguin turistes".

L'acte va finalitzar amb un torn de preguntes i debat amb els assistents, els quals van plantejar la creació d'autobusos llançadora a estacions de tren properes, els problemes que es troben les persones amb mobilitat reduïda usuàries del transport públic o el reforç de la línia e4. Juan Parralejo, exalcalde de Ripollet, que hi era entre els assistents, sobre aquesta línia alertava "o aquest servei se soluciona, o morirà d'èxit". També va parlar del transport com un tema prioritari i de com influeix la zona tarifària en un municipi: "Un municipi de la zona 2 no podrà competir en igualtat de condicions amb un de la zona 1 a l'hora de crear economia i riquesa, per exemple".

S.R.