CFA Jaume Tuset reflexiona sobre el present, el passat i el futur de la formació de persones adultes
El CFA Jaume Tuset, en el marc dels actes del seu 40è aniversari, ha organitzat una jornada de reflexió sobre el present, passat i futur de la formació de persones adultes. "És fruit d'una reivindicació, de la unió de forces que van lluitar per allò que els hi estava negat i que era un dret", explicava Montse Fisas, directora del centre, en la introducció de l'acte.
L'alcalde José M. Osuna, en la seva intervenció inicial, s'ha referit a l'Escola de persones adultes de Ripollet com un "agent clau per a l'equitat al municipi" i "una eina d'integració i per teixir comunitat". Ha aprofitat l'acte per posar sobre la taula la necessitat d'ampliar les instal·lacions: "Calen respostes, actuacions i ampliacions per seguir oferint una formació de qualitat de persones adultes ".
L'Ajuntament va encarregar a la Diputació de Barcelona l'Informe de planificació educativa de la població adulta de Ripollet i l'acte també ha servit per fer-ne la presentació. Clara Albors, de la Gerència de Serveis d'Educació de l'Àrea de Cultura, Educació i Esports de la Diputació de Barcelona, ha exposat les estadístiques del municipi i algunes dades significatives. Per exemple, l'èxit de l'Escola ripolletenca, ja que els serveis que ofereix es troben per sobre de la mitjana catalana. També ha fet referència a l'augment d'alumnes, des del 2010, com a resposta a l'atur o a que el 10% de dones magrebines que viuen a Ripollet assisteixen a l'Escola d'Adults.
Margarida Massot, professora de Pedagogia de la UAB i vinculada a la formació de persones adultes a Sabadell, ha estat l'encarregada d'oferir la conferència Passat, present i futur de l'educació de persones adultes. La realitat de Ripollet. Després de fer una breu introducció històrica i presentar algunes dades actuals de la formació a Ripollet, Massot ha plantejat diferents reptes de les escoles de persones adultes al segle XXI: la flexibilització de la seva oferta educativa, actualment "encotillada" pels títols oficials; la contextualització de l'oferta, seguint les necessitats locals detectades; la implicació dels centres en la planificació, dotant-los de més autonomia; la potenciació de la inclusió i la cohesió social; la diversificació dels perfils dels mestres, ara exclusivament docents; i la instauració de formació específica en formació de persones adultes per a professionals.
L'acte s'ha tancat amb un torn de preguntes i una reivindicació de Montse Fisas, "que seria un bon regal pel 40è aniversari" deia, dirigida a les diferents administracions públiques: un Pla d'educació de persones adultes a Ripollet, que permeti el treball conjunt i complementari entre els diferents agents que hi intervenen.
S.R.
L'alcalde José M. Osuna, en la seva intervenció inicial, s'ha referit a l'Escola de persones adultes de Ripollet com un "agent clau per a l'equitat al municipi" i "una eina d'integració i per teixir comunitat". Ha aprofitat l'acte per posar sobre la taula la necessitat d'ampliar les instal·lacions: "Calen respostes, actuacions i ampliacions per seguir oferint una formació de qualitat de persones adultes ".
L'Ajuntament va encarregar a la Diputació de Barcelona l'Informe de planificació educativa de la població adulta de Ripollet i l'acte també ha servit per fer-ne la presentació. Clara Albors, de la Gerència de Serveis d'Educació de l'Àrea de Cultura, Educació i Esports de la Diputació de Barcelona, ha exposat les estadístiques del municipi i algunes dades significatives. Per exemple, l'èxit de l'Escola ripolletenca, ja que els serveis que ofereix es troben per sobre de la mitjana catalana. També ha fet referència a l'augment d'alumnes, des del 2010, com a resposta a l'atur o a que el 10% de dones magrebines que viuen a Ripollet assisteixen a l'Escola d'Adults.
Margarida Massot, professora de Pedagogia de la UAB i vinculada a la formació de persones adultes a Sabadell, ha estat l'encarregada d'oferir la conferència Passat, present i futur de l'educació de persones adultes. La realitat de Ripollet. Després de fer una breu introducció històrica i presentar algunes dades actuals de la formació a Ripollet, Massot ha plantejat diferents reptes de les escoles de persones adultes al segle XXI: la flexibilització de la seva oferta educativa, actualment "encotillada" pels títols oficials; la contextualització de l'oferta, seguint les necessitats locals detectades; la implicació dels centres en la planificació, dotant-los de més autonomia; la potenciació de la inclusió i la cohesió social; la diversificació dels perfils dels mestres, ara exclusivament docents; i la instauració de formació específica en formació de persones adultes per a professionals.
L'acte s'ha tancat amb un torn de preguntes i una reivindicació de Montse Fisas, "que seria un bon regal pel 40è aniversari" deia, dirigida a les diferents administracions públiques: un Pla d'educació de persones adultes a Ripollet, que permeti el treball conjunt i complementari entre els diferents agents que hi intervenen.
S.R.