Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

AFOCER reflexiona sobre l'evolució del paper de les dones a l'exposició "D.O.N.E.S."

Imatge 1.
Imatge 1
Aquest dijous 8 de març, aprofitant la celebració del Dia internacional de la Dona, el regidor de Cultura, Oriol Mor, el president de l'Agrupació Foto-Cine Cerdanyola-Ripollet (AFOCER), Josep Manel Requena, i la comissària Glòria Molina van inaugurar la mostra fotogràfica "D.O.N.E.S", que es podrà visitar fins al 31 de març, al Centre Cultural.
Mor va voler destacar "el punt de connexió amb la realitat" de l'exposició, "que utilitza la fotografia col·laborativa per explicar el món". Requena va agrair la tasca de tot l'equip i, especialment, de Glòria Molina, encarregada de donar forma als continguts de la mostra. Molina, aprofitant la data assenyalada en què s'inaugurava l'exposició, va voler reivindicar "totes les persones que no han pogut ser aquí avui, que no ho han pogut fer perquè les seves condicions laborals o haver de tenir cura d'algú no els ha permès fer la vaga feminista d'avui".

L'exposició, un recull de 37 fotografies cedides pels socis de l'entitat, planteja una reflexió sobre l'evolució del paper de la dona des d'estructures familiars i socials tradicionals fins a una societat que vol ser més igualitària i justa. Es tracta d'una "exposició inversa", segons Molina, ja que primer es van demanar les fotografies als socis i, després, es va articular un discurs: "Des d'AFOCER, volem ser útils, connectar amb l'entorn i la realitat social que tenim al voltant", explicava Molina. Aquest discurs proposa un recorregut concret per l'exposició, organitzat en cinc àmbits diferents aprofitant les lletres que componen la paraula "dona": Diferència sexual que crea desigualtat social, Oportunitats, Noves visions, Empoderament i Sense límits, més enllà dels estereotips.

AFOCER oferirà visites guiades gratuïtes a l'exposició, a càrrec de la seva comissària, els dies 10 i 16 de març, a les 11 h, i el 21 de març, a les 18 h. No cal inscripció prèvia.

S.R.