Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El govern presenta les línies mestres del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible 2015-2020

Imatge 1.
Imatge 1
El regidor de Mobilitat, Fran Sánchez, acompanyat per la tècnica de Medi Ambient, Rosa Moragas, i l'inspector en Cap de la Policia Local, Vicente Pacheco, va presentar el passat dimarts, 5 d'abril, en roda de premsa, el Pla de Mobilitat Urbanana Sostenible de Ripollet (PMUS). El pla, que marca les línies mestres quan a mobilitat d'aquí a 2020, va ser aprovat inicialment al Ple de març i restarà en exposició pública durant 45 dies, per tal de rebre les al·legacions pertinents. El Pla, que ha estat redactat per la empresa Doymo, amb el suport de la Diputació de Barcelona i l'Àrea Metropolitana de Barcelona, compta amb la incorporació de propostes i suggeriments de veïns i col·lectius als quals s'ha exposat prèviament en una dotzena de reunions i assemblees.
Taula de Mobilitat
El regidor de Mobilitat ha destacat la intenció de continuar fomentant la participació en relació aquest tema i ha explicat que en breu es preveu crear una Taula de Mobilitat, que compti amb una comissió de seguiment del PMUS, a més d'integrar les comissions ja existents de l'arribada del tren a Ripollet i del soterrament de la C-58, que seran reactivades. En aquest sentit, Sánchez ha explicat que a part de voler comptar en aquesta comissió amb les diverses formacions polítiques, entitats veïnals, AMPA i persones amb mobilitat reduïda, faran una convocatòria per tal que puguin sumar-se aquelles persones interessades.

L'objectiu d'aquest pla, segons ha explicat el regidor, és que aconseguir el mínim ús del vehicle privat, facilitant l'ús del transport públic, la bici i donant prioritat als vianants, tenint en compte especialment les persones amb mobilitat reduïda.

Actuacions
Quant a les actuacions que ja compten amb pressupost assignat i que l'Ajuntament està portant a terme o preveu començar en breu, Fran Sánchez ha explicat que es troba la instal·lació d'un semàfor acústic i amb botó davant l'Ajuntament, a petició del col·lectiu invident i també tenint en compte els pas dels escolars. També s'instal·larà un semàfor al vial del riu Ripoll, sota el pont, molt demanat pels ciclistes. Quant al carril bici, el consistori preveu finalitzar la connexió amb Montcada pel camí del riu i amb Barberà, pel camí dels horts, així com habilitar un nou tram de carril bici fins al carrer de Torrent Tortuguer. Juntament amb els ajuntaments de Cerdanyola i Barberà, Ripollet ha demanat una subvenció a l'Àrea Metropolitana per tal de construir un carril bici fins a Barberà per la carretera nacional N-150, en els dos sentits de circulació.
Pel que fa a la xarxa de transport públic, enguany s'ha pressupostat l'adequació de de dues parades d'autobús, amb l'objectiu d'instal·lar progressivament marquesines i parades adaptades a tot el municipi. Sánchez ha afegit que, a més, l'Ajuntament continua treballant a nivell intern temes com l'adequació d'horaris, parades i connexions, així com els temes de la tarja rosa, la tarja interurbana o la inclusió de Ripollet com a zona 1. També treballen dins l'AMPTU la posada en marxa de la TMobilitat, que calcula els desplaçaments per quilometratge, de manera que afavoreix els usuaris que vagin a Barcelona, especialment els que ho facin de forma habitual.
D'altra banda, en breu, el consistori informarà els ciutadans dels canvis imminents que es realitzaran a la rambla de Sant Esteve per tal de millorar la circulació d'autobusos i grans vehicles. La mesura consisteix a eliminar un tram d'aparcament a la vorera que queda a la dreta en direcció rambla de sant Jordi.
Per últim, el pla preveu nombroses actuacions de canvis de sentit, instal·lació de pilones, guals i senyalització entre d'altres, totes elles amb l'informe favorable de la Policia Local.

Nou estudi sobre la zona centre
Tal i com ha explicat el regidor de Mobilitat, les actuacions a realitzar a la zona centre no han estat gaire definides en aquest pla, ja que la Diputació de Barcelona està realitzant un nou estudi, amb un cost de 15.000 euros, que assumeix la mateixa Diputació, per tal d'estudiar l'aplicació d'un model de peatonalització com l'existent a Montcada, Cerdanyola o Sabadell. Un cop estigui l'estudi, l'Ajuntament tornarà a convocar assemblees per tal de comptar amb el vistiplau de veïns i comercials i, si cal, fer una prova pilot.

Poden consultar el PMUS en aquest enllaç.

R.H.