Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El govern ja ha iniciat l'estudi tècnic per municipalitzar l'aigua

Imatge 1.
Imatge 1
"L'aigua és vida i ha de ser un dret, no un bé de consum i estar condicionat a la capacitat de pagament de les persones". Aquest és el punt de partida del govern municipal a l'hora de manifestar la seva intenció de municipalitzar el servei d'aigua, tal com ha explicat aquest dimarts, 8 de març, la primera tinent d'alcalde, Pilar Castillejo, en roda de premsa, acompanya del regidor de Participació, David Fontanals. Així, amb l'objectiu d'explicar els beneficis de la municipalització de l'aigua, l'Ajuntament ha iniciat una campanya que incideix en l'augment de qualitat del servei, la transparència i la viabilitat econòmica de la municipalització.
Actualment, s'està realitzant un estudi tècnic que faran públic durant unes jornades tècniques que celebraran a l'abril, amb la participació d'altres consistoris metropolitans, amb qui tenen previst signar un conveni de col·laboració. Aquesta mateixa setmana l'equip de govern es reunirà amb els diferents grups municipals, les associacions de veïns i el Defensor del Ciutadà per tal d'explicar-los els avenços de l'estudi tècnic que estan portant a terme.

En una segona fase, l'Ajuntament convocarà unes jornades obertes a tota la població per tal d'explicar "perquè és una anomalia que la gestió del servei sigui privada" i generar debat al voltant de la municipalització del servei. El regidor de Participació, David Fontanals, ha explicat que es tracta de posar sobre la taula la necessitat de recuperar la gestió del servei, explicant els avantatges als ciutadans i fer-ho extensiu a les entitats i associacions de veïns, creant grups de treball i comissions.

El contracte amb Sorea finalitza el mes d'octubre i, tal com ha explicat Castillejo, ja han parlat amb l'empresa per tal d'iniciar el servei el mes de gener de 2017, tot i que encara no poden concretar si canviaran les tarifes, ja que la prioritat del consistori serà, en un primer moment, la millora de la qualitat del servei.

R.H.