Assemblea de Can Mas: la unidireccionalitat del carrer de Sant Jaume pren força
Moltes de les persones presents a l'assemblea de barri del passat dissabte, dia 12 de desembre, celebrada al barri de Can Mas, van mostrar-se a favor de la proposta realitzada per l'Ajuntament, en el marc del Pla de Mobilitat Urbana de Ripollet, de reduir el pas de vehicles pel carrer de Sant Jaume, que passaria a tenir un sentit únic de circulació. Aquesta va ser la proposta amb que els regidors de Mobilitat i Transport Públic, Fran Sánchez i el de participació, David Fontanals, van iniciar l'assemblea. A partir d'aquí, obrir un torn de paraula, on els presents van expressar les seves opinions i propostes.
La proposta de l'equip de govern, que es vol recollir al Pla de Mobilitat Urbana Sostenible 2015-2020, té per objectiu descongestionar el carrer de Sant Jaume, reduint la contaminació i el soroll i ampliant les voreres i el nombre d'aparcaments. La idea inicial era fer el carrer de Sant Jaume de sentit únic d'entrada a Ripollet, desviant el trànsit de sortida pel carrer de la Indústria. Tot i això, tal i com van assegurar els dos regidors, es tracta d'un punt de partida, que pot variar tenint en compte les aportacions veïnals.
Convertir en zona de vianants els carrers adjacents a l'escola El Martinet, fer el sentit únic en direcció Montcada, crear un carril bici que enllaci l'escola amb el riu, connectar la rotonda que enllaça amb l'autopista amb el carrer de Sant Andreu o poder entrar a Ripollet per l'accés dels Mossos d'Esquadra, van ser algunes de les propostes realitzades. També es va parlar dels problemes de trànsit que afecten els carrer de Tamarit, especialment des de que la Rambla de Sant Jordi va deixar de tenir doble sentit, així com la necessitat de fomentar el transport en bici i a peu i estudiar mesures contra la contaminació de la zona, entre d'altres.
D'altra banda, la Plataforma No Benzinera també va participar a l'assemblea. Vegeu notícia relacionada.
R.H.
La proposta de l'equip de govern, que es vol recollir al Pla de Mobilitat Urbana Sostenible 2015-2020, té per objectiu descongestionar el carrer de Sant Jaume, reduint la contaminació i el soroll i ampliant les voreres i el nombre d'aparcaments. La idea inicial era fer el carrer de Sant Jaume de sentit únic d'entrada a Ripollet, desviant el trànsit de sortida pel carrer de la Indústria. Tot i això, tal i com van assegurar els dos regidors, es tracta d'un punt de partida, que pot variar tenint en compte les aportacions veïnals.
Convertir en zona de vianants els carrers adjacents a l'escola El Martinet, fer el sentit únic en direcció Montcada, crear un carril bici que enllaci l'escola amb el riu, connectar la rotonda que enllaça amb l'autopista amb el carrer de Sant Andreu o poder entrar a Ripollet per l'accés dels Mossos d'Esquadra, van ser algunes de les propostes realitzades. També es va parlar dels problemes de trànsit que afecten els carrer de Tamarit, especialment des de que la Rambla de Sant Jordi va deixar de tenir doble sentit, així com la necessitat de fomentar el transport en bici i a peu i estudiar mesures contra la contaminació de la zona, entre d'altres.
D'altra banda, la Plataforma No Benzinera també va participar a l'assemblea. Vegeu notícia relacionada.
R.H.