Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

La web municipal més accessible

Imatge 1.
Imatge 1
En els darrers mesos s'ha estat treballant, des de l'Ajuntament de Ripollet, en l'actualització dels indicadors de transparència de la web municipal, arran d'una moció aprovada al mes de maig, a proposta del CpR, que demanava una millora d'aquests indicadors. Així ho va explicar la primera tinent d'alcalde, Rosa María Martín, en roda de premsa, explicant que la setmana passada la Junta de Portaveus es va reunir per ser informada d'aquest tema i fer aportacions. També es va decidir que la mateixa Junta actuarà com a comissió de seguiment de les millores en la web, que es duran a terme entre finals de 2013 i culminaran a finals de 2014. Així, fins ara, s'ha comprovat quins són els factors que sí que ja estan inclosos a la web municipal i s'ha planificat com s'afegiran els que manquen, hores d'ara, segons les recomanacions ITTA Transparency i la Facultat de Periodisme de la UAB. Tota aquesta feina s'ha realitzat en el marc legal de la Llei Transparència 2012 i el mapa de bones pràctiques de la UAB, entre d'altres.

Novetats
Una vegada actualitzats aquests indicadors, els ciutadans podran accedir a informació sobre la corporació municipal, com ara les biografies i correus electrònics de tots els regidors del consistori, seguiment del compliment del Pla d'Actuació Municipal, funcions dels òrgans de govern o les actes dels plens municipals.
També s'ampliarà el catàleg de gestions online per tal que els ciutadans puguin realitzar certs tràmits des de casa.

Altres temes que s'afegiran seran en referència a la transparència econòmica i finançera (pressupostos, modificacions, deute municipal), contractació de serveis (meses de contractació, convocatòries, proveïdors), i urbanisme i obres públiques (plans d'ordenació urbana, requalificacions, licitacions, obres).

L.P.