Es posa en marxa l'Oficina de Mediació Hipotecària
Aquest dimarts, 18 de setembre, entra en funcionament el Servei de Mediació Hipotecària que atendrà als ciutadans de Ripollet, Cerdanyola del Vallès i Montcada i Reixac, fruit del conveni entre Càritas i la Mancomunitat Intermunicpal. L'Oficina de Mediació Hipotecària estarà ubicada a l'espai de la Mancomunitat, a la seu de Creu Roja i atendrà al públic dos dies per setmana, només amb cita prèvia.
El nou servei oferirà suport a les famílies del tres municipis que es troben en situació de greu dificultat en el pagament dels habitatges i que corren risc de desnonament. Aquestes persones seran ateses per un professional, que estudiarà el cas i en farà una proposta d'actuació. El Servei de Mediació en Habitatge recollirà, valorarà, i farà la mediació i interlocució amb les entitats financeres i farà el seguiment fins arribar a la solució més adequada.
Càritas Diocesana de Barcelona i la Mancomunitat de Cerdanyola, Ripollet i Montcada treballaran conjuntament quan calgui cercar un pis en règim de lloguer social per a les persones que perdin el seu habitatge. A més, Càritas també concedirà ajuts econòmics puntuals, en els casos que ho consideri oportú.
A banda de mediar en els casos d'impagaments d'hipoteques, el Servei també actuarà en nom d'aquelles persones que estan en risc de perdre el seu habitatge perquè no poden fer front als lloguers. L'objectiu últim del Servei és evitar que la pèrdua de l'habitatge acabi abocant les persones a l'exclusió social i que tothom pugui tenir opcions de tenir un lloc on viure dignament.
Treballaran en aquest servei 32 voluntaris i voluntàries, professionals de diversos perfils, entre els quals destaquen: extreballladors d'entitats bancàries, advocats experts en temes d'habitatge, economistes, arquitectes que realitzen activitats de recerca i valoració de lloguer social, entre d'altres.
Cita prèvia
El servei atén els dimarts i dijous. És imprescindible demanar cita prèvia, trucant al telèfon 93 572 64 74, de dilluns a divendres, de 10.30 a 13 h. A més de donar data, també s'informa de la documentació que cal portar.
Foto: signatura del conveni, el passat mes de juliol.
R.H.
El nou servei oferirà suport a les famílies del tres municipis que es troben en situació de greu dificultat en el pagament dels habitatges i que corren risc de desnonament. Aquestes persones seran ateses per un professional, que estudiarà el cas i en farà una proposta d'actuació. El Servei de Mediació en Habitatge recollirà, valorarà, i farà la mediació i interlocució amb les entitats financeres i farà el seguiment fins arribar a la solució més adequada.
Càritas Diocesana de Barcelona i la Mancomunitat de Cerdanyola, Ripollet i Montcada treballaran conjuntament quan calgui cercar un pis en règim de lloguer social per a les persones que perdin el seu habitatge. A més, Càritas també concedirà ajuts econòmics puntuals, en els casos que ho consideri oportú.
A banda de mediar en els casos d'impagaments d'hipoteques, el Servei també actuarà en nom d'aquelles persones que estan en risc de perdre el seu habitatge perquè no poden fer front als lloguers. L'objectiu últim del Servei és evitar que la pèrdua de l'habitatge acabi abocant les persones a l'exclusió social i que tothom pugui tenir opcions de tenir un lloc on viure dignament.
Treballaran en aquest servei 32 voluntaris i voluntàries, professionals de diversos perfils, entre els quals destaquen: extreballladors d'entitats bancàries, advocats experts en temes d'habitatge, economistes, arquitectes que realitzen activitats de recerca i valoració de lloguer social, entre d'altres.
Cita prèvia
El servei atén els dimarts i dijous. És imprescindible demanar cita prèvia, trucant al telèfon 93 572 64 74, de dilluns a divendres, de 10.30 a 13 h. A més de donar data, també s'informa de la documentació que cal portar.
Foto: signatura del conveni, el passat mes de juliol.
R.H.