Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Ripollet vol commemorar amb els seus veïns els 50 anys de les riuades

El 25 de setembre de 2012 farà 50 anys de les riuades de l'any 1962 i des de l'any passat l'Ajuntament està treballant en l'elaboració d'un programa d'activitats per commemorar aquesta data. Segons l'alcalde, Juan Parralejo, es tracta d'un esdeveniment "que va marcar la personalitat de moltes persones del nostre poble". El consistori vol que sigui "una iniciativa del poble" i per això ha demanat als veïns i veïnes la seva col·laboració per tal que aportin al CIP objectes, records o material gràfic sobre les riuades.
L'acte principal serà una exposició sobre els fets al Centre d'Interpretació del Patrimoni. Durant la roda de premsa de presentació, l'alcalde ha explicat que l'Ajuntament no ha destinat cap partida pressupostària, però que el seu finançament està garantit gràcies a les col·laboracions econòmiques d'AGBAR, així com de Baricentro i Sistemes i Control.

A banda de l'exposició, l'Ajuntament compta amb la col·laboració de l'entitat Ripollet, Història i Imatge, que està elaborant un vídeo sobre les riuades, amb entrevistes a veïns que les van viure i que aporten els seus testimonis. També s'està treballant amb diverses entitats del municipi i altres departaments municipals. També es preveu organitzar una xerrada el mateix dia 25, així com la projecció del vídeo al Teatre Auditori el 30 de setembre. Per últim, hi ha una proposta, que es trallabarà a la Comissió d'Honors i Distincions, per tal de fer un homenatge a les víctimes de les riuades.

Ripollet, a més, s'està coordinant amb d'altres municipis afectats per les riuades, com Sabadell, Terrassa, Rubí, Cerdanyola i Montcada, per organitzar activitats conjuntes, tot i que encara no s'han concretat.

R.H.