Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Es presenta la memòria de la Regidoria de Joventut i Ciutadania

La Regidoria de Joventut i Ciutadania ha presentat la seva Memòria d'activitats de l'any 2011. Després de les eleccions municipals, amb el nou cartipàs municipal, Joventut va assumir més competències, passant a ser la Regidoria de Joventut i Ciutadania. Amb les incorporacions del Pla Local per a la Convivència i Solidaritat, l'objectiu del departament és portar a terme accions amb una visió més global i heterogènia, atenent tant al jovent com a la nova ciutadania.
De les actuacions i programes de l'any passat, Joventut ha valorat positivament la realització d'activitats com ara la Campanya de la Sida, amb activitats com el Punt d'Informació on els mateixos joves informaven al públic o activitats realitzades als instituts; els casals d'estiu amb un total de 446 inscrits i dividits en 3 escoles; el Kftí, tant al Casal de Joves com a Can Mas, amb un total de 47 joves inscrits al curs que va començar a l'octubre passat; el Telecentre de Can Mas, amb una mitjana superior a 10 inscrits per curs mensual; els locals d'assaig, amb més de 70 participants o la Jornada de delegats, que va comptar amb la participació d'una seixantena de joves.

També s'han valorat positivament les activitats realitzades per entitats, que han comptat amb el suport de la Regidoria de Joventut i Ciutadania, com ara la realització del I Concurs de joves músics, per l'entitat Rock and Ripo o la 5a Nit Jove del Centre d'Esplai l'Estel.

Quant al Certamen de Curtmetratges, va tenir menys participació, amb un total de 132, nombre inferior a la mitjana dels darrers anys, atribuïble a una disminució en la producció d'obres pel context de crisi.

Ciutadania

La Memòria destaca l'entrada en vigor de l'Ordenança de Convivència al mes de maig, amb una forta campanya per donar-la a conèixer a la ciutadania i el servei que està oferint l'Oficina de Mediació Ciutadana. Així, aquest espai va atendre 55 casos, registrant un augment significatiu respecte a les dades de l'any 2010. També, s'ha valorat positivament la realització de diferents tallers per tractar conflictes amb les comunitats de veïns i la implicació del mediador en activitats com ara la Jornada de delegats o cursos de formació.

F.R.

Foto:
- Durant la recent presentació del servei de videoconferència de l'Oficina de Mediació.