Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El CUAP Cerdanyola-Ripollet orienta els ciutadans sobre com gestionar les urgències mèdiques

Des del servei d'urgències 24 hores del CAP II, el CUAP Ripollet, s'ha creat un grup amb la finalitat d'informar els usuaris de les poblacions de Ripollet i Cerdanyola i sobre com s'han d'utilitzar els serveis d'urgències de la comarca. Es tracta d'optimitzar al màxim possible els recursos disponibles i més ara davant les retallades que està patint l'àmbit sanitari. Aquest grup està format per professionals sanitaris, no sanitaris i usuaris que pretenen adreçar els pacients al lloc que correspon en funció de la urgència.
Així, el primer pas, si no sabem on hem d'anar, és trucar al telèfon de Sanitat Respon, al 902 111 444. Allà ens orientaran sobre quin és l'equipament on ens hem de dirigir. Si no és molt greu, i el nostre ambulatori està obert, és la primera opció a contemplar.

Si no, podem accedir al CUAP, que ofereix un servei de 24 h durant els 365 dies a l'any i que es va crear l'any 2008 per desongestionar les urgències dels hospitals de referència. Per últim, si creiem que la situació és molt greu, s'ha de trucar al 061 o al 112 per tal que el trasllat fins a l'hospital sigui en un vehicle medicalitzat.

Tota aquesta informació es donarà a conéixer a través del contacte entre sanitaris i ciutadans, amb informació als taulells d'ambulatoris i ajuntaments així com amb entrevistes als mitjans de comunicació. També es duran a terme xerrades amb diverses associacions de veïns i entitats.

L.P.