Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Acords del Ple Extraordinari del 3 de novembreSortejats els membres de les taules electorals

L'Ajuntament ha celebrat aquest dimecres, 3 de novembre, el Ple extraordinari convocat per tal d'efectuar el sorteig dels membres que han d'integrar les taules electorals per a les properes eleccions al Parlament de Catalunya del dia 28 de novembre. El procés electoral va iniciar-se el passat 4 d'octubre, amb la convocatòria d'eleccions realitzada pel Govern i publicada en el Boletín Oficial del Estado. En aquesta convocatòria el cens electoral definitiu estarà integrat per 26.173 persones.
Les llistes del cens electorals van romandre exposades a la OAC i a la web municipal, per tal que totes les persones poguessin comprovar la correcció de les seves dades i, així, no tenir cap inconvenient per exercir el dret a vot. Pel que fa al mecanisme del sorteig, aquesta ha estat la primera vegada que s'ha efectuat de forma informatitzada. Així, entre tots els electors han estat triats els 114 titulars i 342 suplents que integraran les meses electorals.

Durant aquesta setmana es notificarà aquest nomenament als escollits que, en cas de no poder fer aquesta funció el dia de les eleccions, podran presentar una excusa a la Junta Electoral de Zona, fins el dia 13 de novembre. Aquesta excusa ha d'anar acompanyada dels motius que justifiquen la impossibilitat d'assistir el dia de les votacions. Juntament amb la notificació del nomenament, s'emplaça als membres pel dia 28 de novembre, a les 8 del matí, i se'ls adjunten les instruccions per a realitzar la seva tasca el millor possible el dia de les eleccions.

Quant al vot per correu, recordar que cal presentar-lo a l'oficina de correus fins el dia 18 de novembre. Com en la darrera convocatòria d'eleccions, novament es posa a disposició de les persones que ho necessitin la possibilitat de votar amb paperetes en sistema Braille, aconseguint així que les persones invidents o amb deficiències visuals puguin votar lliurement sense l'ajuda de tercers que puguin condicionar el seu vot. Aquesta papereta es pot demanar al Ministeri de l'Interior, trucant al telèfon gratuït 900 150 000.

Cinquanta-dos treballadors de l'Ajuntament, entre representants de l'administració, brigada municipal i Policia Local vetllaran pel bon funcionament de la jornada electoral. Aquest personal estarà distribuït en 8 col3legis electorals, amb 41 meses que es constituiran el dia 28 de novembre, a les 8 hores. Durant el dia de la celebració dels comicis es faran sondejos del nombre de vots a les 14 i a les 18 hores. Tota aquesta informació serà consultable en temps real a través de la web municipal ripollet.cat.

Per últim, recordar també que la campanya electoral s'inicia, de forma oficial, el 12 de novembre i finalitza el 26 de novembre.

R.H.