El conseller d'Obres Públiques, Joaquim Nadal, visita les obres del Bus VAO
L'alcalde de Ripollet, Juan Parralejo, va participar en una visita d'obres, conjuntament amb les alcaldesses de Montcada i Cerdanyola i el conseller d'Obres Públiques, Joaquim Nadal, als treballs del carril bus-VAO, en un punt entre Montcada i l'entrada de Barcelona. El projecte es troba en ple desenvolupament en tot el seu traçat i ja s'han començat a executar les principals estructures. L'actuació es va iniciar el desembre de 2008 i finalitzarà el desembre de 2011. L'obra comporta una inversió de 80 MEUR.
El carril bus-VAO, de 6,82 km de longitud és una via a part de la C-58 i té dos carrils, que tindran el mateix sentit de circulació, seran reversibles i en funció de les necessitats de la mobilitat i del trànsit, es decidirà si el sentit és cap a Ripollet o Barcelona.
Una part de la nova via estarà a al mateix nivell de la C-58, amb dos carrils de 3,5 metres d'amplada cadascun i vorals de metre i mig. Per tal d'encabir el nou carril s'està procedint a eixamplar l'autopista pels laterals. En aquests moments s'estan executant els treballs corresponents a les estructures i es treballa principalment en la construcció dels talussos i la plataforma.
També s'ha previst una zona de control, amb un sistema semblant al que s'utilitza als Tunels de Vallvidrera, que s'encarregarà de vigilar que els vehicles que utilitzin el carril compleixin la normativa.
Objectiu
L'objectiu del carril bus-VAO és fomentar l'ús del transport públic col·lectiu i dels vehicles amb alta ocupació, que disposaran d'una via exclusiva. Tal i com va declarar el mateix conseller "contribuirà a millorar la mobilitat entre el Vallès i Barcelona".
F.R.
Fotos:
- Vista de la C-58, direcció Ripollet.
- Vista de la C-58, direcció a Barcelona.
- El conseller Nadal amb l'alcalde.
- Durant els parlaments.
- Tabasa és la responsable de l'obra.
El carril bus-VAO, de 6,82 km de longitud és una via a part de la C-58 i té dos carrils, que tindran el mateix sentit de circulació, seran reversibles i en funció de les necessitats de la mobilitat i del trànsit, es decidirà si el sentit és cap a Ripollet o Barcelona.
Una part de la nova via estarà a al mateix nivell de la C-58, amb dos carrils de 3,5 metres d'amplada cadascun i vorals de metre i mig. Per tal d'encabir el nou carril s'està procedint a eixamplar l'autopista pels laterals. En aquests moments s'estan executant els treballs corresponents a les estructures i es treballa principalment en la construcció dels talussos i la plataforma.
També s'ha previst una zona de control, amb un sistema semblant al que s'utilitza als Tunels de Vallvidrera, que s'encarregarà de vigilar que els vehicles que utilitzin el carril compleixin la normativa.
Objectiu
L'objectiu del carril bus-VAO és fomentar l'ús del transport públic col·lectiu i dels vehicles amb alta ocupació, que disposaran d'una via exclusiva. Tal i com va declarar el mateix conseller "contribuirà a millorar la mobilitat entre el Vallès i Barcelona".
F.R.
Fotos:
- Vista de la C-58, direcció Ripollet.
- Vista de la C-58, direcció a Barcelona.
- El conseller Nadal amb l'alcalde.
- Durant els parlaments.
- Tabasa és la responsable de l'obra.