Nous serveis al CAP La Farigola
El passat mes de novembre es va incorporar a l'equip d'atenció primària la Farigola el servei d'atenció a la salut sexual i reproductiva, amb una llevadora que atendrà les dones assignades a aquest centre. A més, durant el mes de desembre la cartera de serveis s'ha completat amb la integració dels professionals que cobreixen l'atenció odontològica.
A part de la cartera de serveis ordinària d'odontologia, en aquest centre, s'amplien les prestacions d'atenció bucodental dirigides a tots els infants nascuts entre els anys 2000 i 2002 adscrits del Servei d'Atenció Primària Cerdanyola-Ripollet. Concretament, aquestes noves prestacions donaran cobertura als infants als quals es detectin càries en dents definitives o malaltia periodontal, a partir de la revisió realitzada pel seu odontòleg de referència.
Cal remarcar que al llarg del 2009 s'han anat incorporant i adaptant les noves tecnologies de la informació als processos assistencials dels centres del SAP Cerdanyola-Ripollet. Entre aquests processos podem destacar la informatització de la història clínica, dels electrocardiogrames, dels resultats d'analítiques i d'altres proves complementàries així com el desplegament de la recepta electrònica, a més del desenvolupament de noves tecnologies com la càmera midriàtica destinada a fer el seguiment del fons d'ull dels pacients diabètics.
Tots aquests avanços i la implicació dels professionals de l'atenció primària en la implementació d'aquestes eines han comportat una millora de la qualitat i de l'eficiència de la tasca assistencial que reporta un valor afegit en benefici tant dels pacients com dels professionals.
L.P.
A part de la cartera de serveis ordinària d'odontologia, en aquest centre, s'amplien les prestacions d'atenció bucodental dirigides a tots els infants nascuts entre els anys 2000 i 2002 adscrits del Servei d'Atenció Primària Cerdanyola-Ripollet. Concretament, aquestes noves prestacions donaran cobertura als infants als quals es detectin càries en dents definitives o malaltia periodontal, a partir de la revisió realitzada pel seu odontòleg de referència.
Cal remarcar que al llarg del 2009 s'han anat incorporant i adaptant les noves tecnologies de la informació als processos assistencials dels centres del SAP Cerdanyola-Ripollet. Entre aquests processos podem destacar la informatització de la història clínica, dels electrocardiogrames, dels resultats d'analítiques i d'altres proves complementàries així com el desplegament de la recepta electrònica, a més del desenvolupament de noves tecnologies com la càmera midriàtica destinada a fer el seguiment del fons d'ull dels pacients diabètics.
Tots aquests avanços i la implicació dels professionals de l'atenció primària en la implementació d'aquestes eines han comportat una millora de la qualitat i de l'eficiència de la tasca assistencial que reporta un valor afegit en benefici tant dels pacients com dels professionals.
L.P.