Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

A qui voldries que avisessin els serveis d'emergència i de seguretat si et passés res?

La Creu Roja i el Ministerio del Interior han presentat la campanya de sensibilització 'Avisar a' (Aa) l'objectiu de la qual és aconseguir que la ciutadania afegeixi a la seva agenda del telèfon mòbil el contacte 'Aa', seguit del nom de la persona a què caldria trucar si ocorregués una emergència perquè aparegués com el primer contacte de la llista. Des de l'Assemblea Comarcal de la Creu Roja a Cerdanyola, Ripollet i Montcada s'ha volgut promoure la generalització d'aquest hàbit preventiu que pot resultar de vital importància en cas d'accident i/o emergència.

El contacte 'Aa' permetrà als serveis d'emergència i als cossos de seguretat contactar de forma ràpida amb l'entorn de les víctimes d'accidents, persones que es troben en situacions d'urgència o sense possibilitat de comunicar-se. Aquest pot ser el cas, per exemple, d'una persona gran que pateixi un cop de calor al carrer, un malalt que perdi el sentit de l'orientació, o una víctima de trànsit.

Només l'any 2007, més de 3 milions de persones van patir algun tipus d'emergència a tot l'estat, entre accidents domèstics, laborals, de circulació o durant el temps lliure.

La campanya s'emmarca dins l'estratègia de prevenció d'accidents de la Creu Roja 'Prevenir és Viure', amb el que es coneix com a prevenció secundària dels sinistres o urgències, la finalitat de la qual consisteix en reduir-ne al màxim les conseqüències.