Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Nova fase en la construcció del carril bus-VAO de la C-58 i primeres afectacions nocturnes

A partir d'aquest mes de maig i durant prop de 8 mesos, la construcció del futur carril bus-VAO de la C-58 afectarà a la configuració d'aquesta via, en el tram comprès entre el polígon industrial La Ferreria i Can Cuiàs. Així, es reduirà l'amplada dels 6 carrils existents fins als 3 metres i s'eliminaran els dos vorals, per tal de disposar de l'espai necessari per a dur a terme les obres.

Els treballs per a la modificació de l'amplada de carrils i de la senyalització comportaran l'ocupació puntual d'almenys un carril dels tres existents en cada sentit les quatre primeres nits. En sentit Barcelona, els treballs es realitzaran del 4 al 8 de maig, entre les 22 h i les 5 del matí, aproximadament. En sentit contrari, els treballs nocturns començaran el dilluns, dia 11, en el mateix horari. El divendres 15 de maig ja romandran oberts els 6 carrils existents amb la nova configuració. Per tal de garantir la seguretat en el tram afectat, mentre durin les obres es limitarà la velocitat màxima permesa fins als 80 km/h.

Manteniment dels 6 carrils existents
Segons el Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat, per tal de comptabilitzar al màxim el desenvolupament d'aquest projecte amb la circulació de vehicles, la planificació dels treballs s'ha dissenyat especialment minimitzant al màxim les possibles afectacions sobre el transit de la C-58. Així, més endavant, s'iniciaran els treballs en altres trams d'aquesta autopista que també podran afectar la configuració de la calçada, tot i que s'ajustaran al màxim per a mantenir el trànsit de vehicles.

Entre les actuacions singulars a desenvolupar, destaca la de la construcció del viaducte entre Montcada i Reixac i Ciutat Meridiana, que es durà a terme evitant el tall del trànsit, atès que no s'actuarà sobre la calçada.

Nou carril bus-VAO per a potenciar l'ús del transport públic
El carril d'us exclusiu per autobusos i vehicles d'alta ocupació (VAO) es construirà segregat de la resta de carrils d'aquest tram de la C-58, i discorrerà per l'actual mitjana de la autopista. Tindrà una longitud de 6,8 quilòmetres, i una amplada de 10 metres, amb dos carrils de 3,50 metres cadascun, que es podran utilitzar en sentit Barcelona i en sentit Vallès, en funció de les necessitats de mobilitat. Els dos vorals previstos seran d'1,50 metres cadascun.

El carril bus-VAO a la C-58 millorarà la capacitat viària d'una de les carreteres que registra mes densitat de trànsit de Catalunya, amb una circulació estimada d'uns 154.000 vehicles diaris de mitjana. D'aquesta manera, es fomentarà l'ús del transport públic col·lectiu i dels vehicles amb alta ocupació, que disposaran d'una via exclusiva que els permetrà assolir velocitats comercials competitives.

La construcció del nou carril bus-VAO, a càrrec de l'empresa pública TABASA (Túnels i Accessos a Barcelona S.A.), es preveu enllestir en tres anys, amb un cost aproximat de 80 MEUR.

R.H.