Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Presentat el Carnaval 2009 de Ripollet

Els propers 20 i 21 de febrer tindrà lloc a Ripollet el Carnaval 2009. Els actes, presentats ahir en roda de premsa pel regidor de Cultura Ferran Tornel, començaran divendres amb el Carnaval infantil a les 5 de la tarda al Pavelló Municipal d'Esports. Dissabte, la Rua de Carnaval començarà també a les cinc a la rambla de Sant Jordi amb el carrer Sarrià de Ter.

Actes
El recorregut de la rua serà: rambla de Sant Jordi, rambla de Sant Esteve, rambla de Pinetons, avinguda de Maria Torres i parc d'Oriol Martorell, on cap a les 19:30h tindrà lloc un espectacle piromusical, la representació de la llegenda del Vell i la Vella i la lectura dels versots a càrrec de les Bruixes de Ripollet. El veredic¬te del concurs es donarà a conèixer a les 21h al Pavelló Joan Creus. A partir de les dotze de la nit, el mateix espai acollirà la Marxa Jove que comptarà amb el seu propi concurs de disfresses. Els actes del Carnaval 2009 finalitzaran el dimecres 25 de febrer amb una sardinada al Pati del Centre Cultural a partir de les 20h a càrrec de l'Associació Gastronòmica El Setrill.

El regidor Ferran Tornel va voler destacar l'esforç que s'ha fet per poder destinar a tots els membres participants un ajut compensatori de 6 euros per persona pel fet de participar a la rua de Carnaval.

Bases per participar

Inscripcions
A la recepció del Centre Cultural es facilitarà un full d'inscripció als interessats. El període d'inscripció serà fins el 19 de febrer a les 18h. Es podran inscriure comparses, disfresses individuals o grups reduïts entre 2 i 5 components. Les comparses podran sol·licitar un equip de música sempre que s'inscriguin abans del dia 11 de febrer a les 13h i estiguin formades per més de 10 persones. Entre tots els sol·licitants es sortejaran 8 equips, un més que en l'anterior edició. El sorteig dels equips tindrà lloc el mateix dia 11 a les 19:30 i haurà de ser present un membre de cada comparsa sol·licitant. Totes les comparses hauran de confirmar el nombre exacte de components el dia 18 de febrer abans de les 13h.
Es valorarà que les disfresses siguin de creació pròpia en el seu conjunt i no llogades.

La rua
Es farà dissabte 21 de febrer. L'inici tindrà lloc a les 17h. Les comparses s'hauran de situar a la rambla de Sarrià de Ter i un representant de cada comparsa haurà de notificar l'arribada i recollir el número d'ordre a la cantonada del carrer de Tamarit. Cada comparsa haurà de portar aquest distintiu en un lloc ben visible i l'haurà de retornar al final del recorregut. Al final del recorregut, després de tornar el distintiu, s'entregarà a totes les persones que integren les comparses un val per recollir un àpat que es servirà al Pavelló Municipal d'Esports a partir de les 20.30h.

Jurat i veredicte
El Jurat estarà format per una persona de cada comparsa concursant (a excepció de les comparses reduïdes) i per membres d'associacions culturals i altres persones vinculades al món cultural. Les comparses hauran de comunicar el nom de la persona que farà de Jurat abans del 18 de febrer. El veredicte del jurat serà inapel·lable i es farà públic a les 21:30h al Pavelló d'Esports. És obligatori anar disfressat a la recollida de premis.

Premis
Diploma i trofeu per al millor conjunt, per al millor vestuari, la comparsa més divertida i la millor coreografia. Diploma i trofeu per a la millor disfressa individual o comparsa reduïda. Es destinarà a tots els membres participants un ajut compensatori de 6 euros per persona.

Marxa jove
La Marxa Jove començarà a les 24h. La festa comptarà amb dinamitzadors, dj's i premis a disfresses individuals.

Premis individuals o de 2 components
1er premi: 1 videoconsola
2n premi: 1 DVD portàtil
3er premi: 1 MP3

Premi de grup: trofeu
Per optar als premis del Ball Jove, caldrà inscriure's el mateix dia a les taquilles del Pavelló des de les 23:30h i fins la 1 de la matinada. Cap dels inscrits podrà optar a més d'un premi.

FOTO: Cartell del Carnaval d'Enguany, a càrrec de la il·lustradora Maria Martínez
FOTO2: El regidor de Cultura, Ferran Tornel, presenta els actes d'enguany.

L.P.