Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

S'obre a la circulació el nou tram remodelat de la rambla de Sant Esteve

La primera setmana d'agost va obrir a la circulació el darrer tram de la rambla de Sant Esteve, una vegada finalitzades les obres de remodelació. Els treballs, que han costat uns 700.000 euros, han consistit en fer nou clavegueram, soterrament de cables, noves voreres, reasfaltat i nou mobiliari urbà, tot seguint l'estètica de l'entorn del Mercat. També s'han fet millores en la circulació, segons les indicacions de l'Estudi de Mobilitat de Ripollet.

Canvis en la circulació
A partir de l'obertura al trànsit de la rambla de Sant Esteve s'ha canviat el sentit de circulació d'alguns trams de carrer de direcció única, per tal de facilitar el trànsit rodat, evitant excessos de velocitat i l'aglomeració de vehicles a determinats espais i franges horàries. Aquestes modificacions estaven contemplades a l'Estudi de Mobilitat i aparcament de Ripollet, que l'Ajuntament ve aplicant esglaonadament. També s'ha aprofitat per elevar els passos de vianants.

Les obres
El passat mes de maig van començar les obres de remodelació de la rambla de Sant Esteve, entre els carrers Nou i Canigó. Aquests treballs, inclosos en la segona fase de la remodelació de la plaça de Pere Quart i entorn, han tingut un cost total de 727.061,29 euros i han estat executades per l'empresa SEPISA.
L'obra dóna continuïtat a l'actuació realitzada al tram ja remodelat del mateix carrer, amb nova vorera, que combina diferents tipus de rajoles, i reasfaltat, així com l'habilitació de passos de vianants elevats, rampes, zones d'aparcament, de càrrega i descàrrega i el canvi dels fanals i mobiliari urbà. A més, s'han fet treballs complementaris, com ara la col·locació de nou clavegueram i la retirada del cablejat elèctric.

Prioritat pels vianants
El projecte de remodelació de l'entorn del mercat destaca per l'aposta per recuperar espai de pas per als vianants, amb voreres més amples i adaptades, com ara a la rambla de Sant Esteve, i l'aplicació la cota zero realitzada als carrers Nou i Sol, de manera que vorera i carretera estan al mateix nivell. Per a protegir els qui van a peu s'han posat pilones i jardineres i, fins i tot, s'ha limitat l'accés als cotxes en algunes zones.