Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L'APTP proposa un tramvia que conecti les poblacions del Vallès Occidental

Ahir dijous, representants de l'Associació per a la Promoció del Transport Públic van presentar, al Centre Cultural, una alternativa de transport per comunicar totes les poblacions del Vallès Occidental. Es tracta d'un tren-tramvia que, segons l'associació, és un mitjà respectuós amb el medi ambient i ràpid i que actualment s'ha convertit en el transport estrella a Europa per la seva eficàcia..

La proposta per al Vallès Occidental seria un tramvia que fes la ruta Montcada (Línea C2)-Montcada/Ripollet (línea C3) - Ripollet - Cerdanyola Renfe- Cerdanyola Centre - Cerdanyola Parc Tecnològic- Cerdanyola Universitat- Badia- Barberà- Carretera de Barcelona - Sabadell- Terrassa.
A la parada de Cerdanyola Universitat es podria fer un canvi a un segon tramvia que faria el recorregut fins a Sant Cugat. L'associació també proposa dues línees urbanes per a Terrassa i Sabadell.

Recorregut del tramvia a Ripollet
El recorregut per dins de Ripollet consistiria en dues parades a la rambla de Sant Jordi, seguint per rambla de Sant Esteve, carrer Canigó, carrer Magallanes, Molí d'en Rata, carretera de Santiga i carretera de l'Estació. La PTP aposta pel soterrament de l'autopista però afirma que també es podria mantenir aquest traçat fent un petit rebaix i convertint l'actual passarel·la pels vianants per un pont. En cas que es fes aquest recorregut, el carrer de Canigó hauria de comptar amb una reforma urbanística per deixar pas al tramvia.

Més dades
Segons les dades aportades per Ricard Riol, president de l'Associació per a la Promoció del Transport Públic, actualment no es poden adaptar les infraestructures al mateix temps que creix el parc automòbilistic de Catalunya. Al Vallès Occidental un 52% de la població utilitza el transport motoritzat per desplaçar-se.

Beneficis del tramvia
Respecte als beneficis del tramvia, l'associació assenyala que és el mitjà de transport més respectuós amb el medi ambient ja que consumeix un 30% menys que els mitjans alternatius. També afirmen que té un 50% de la capacitat amb la que compta el metro, que seria suficient per al Vallès Occidental, però que costa una sisena part del que costa el transport soterrat. Altres avantatges són que es ràpid i segur, que compta amb una plataforma reservada i prioritat semafòrica, i que actualment és el transport estrella a Europa. Per últim van destacar que des de 1984 fins a 2007, 51 noves ciutats han canviat carreteres pel tramvia i que durant el 2008, 18 noves ciutats s'acolliran a aquest mitjà de transport.

L'acte estava convocat per la Plataforma soterrem l'autopista i el Cop-CpR i s'emmarca en les propostes que habitualment es fan en matèria d'infraestructures des de les Candidatures Alternatives del Vallès.

L.P.