L’acord del Mas Duran portarà inversions milionàries a Ripollet
L’acord del Mas Duran, signat per l’Ajuntament de Ripollet, el de Montcada i la Generalitat, comportarà a Ripollet inversions en nous serveis i carreteres, valorades en més de 16 milions d’€ (2.700 milions de PTA). Arran de l’adquisició dels terrenys militars per l’Incasol i la modificació del PGM, Ripollet guanyarà terrenys per la futura escola de Can Mas, amb un parc al davant, la urbanització d’una nova zona industrial, el trasllat del pàrquing de camions, l’acabament de la ronda del Riu Ripoll i el desdoblament de la carretera d’entrada a Ripollet per la Ferreria. D’altra banda, també s’ha projectat que la Direcció General de Carreteres construeixi un nou vial que connectarà la C-58 amb la N-152 i que anirà soterrat al tram del Mas Duran. També es faran dues rotondes per connectar tots els accessos de Ripollet i Montcada.
Terrenys per equipaments i indústries
Segons el regidor d’Urbanisme, Antonio Mateo, “Ripollet guanya uns terrenys de 12.000 metres quadrats, 5.000 per la nova escola de Can Mas i un parc de 7.000, tres vegades més gran que el que hi ha davant de l’Ajuntament”. A més, es trasllada el parquing dels camions a l’altra banda de la carretera, de manera que es disposarà d’una pastilla de 73.000 metres quadrats, totalment urbanitzada i parcel·lada, entre Milà, Indústria i la Ronda del Riu per crear una zona industrial no contaminant. Mateo va afirmar que s’aposta per la indústria, enlloc de fer pisos, ja que “generarà riquesa i uns 1500 llocs de treball”. Aquestes obres estarien acabades en uns 2 anys.
Noves carreteres i accessos
La reinversió pública de la gestió dels terrenys del Mas Duran permetran finançar l’acabament de la Ronda del Riu i la interconnexió dels principals vials. Segons Mateo, es descongestionarà el trànsit de Sant Jaume i Balmes, ja que, tant les indústries, com el parquing de camions tindran accessos directes. Mateo també va avançar que Ripollet tindrà a l’entrada un “edifici emblemàtic” i 250 places d’aparcament. Aquestes obres estarien acabades en uns 4 anys.
Preservació del corredor verd
L’alcalde i el regidor d’Urbanisme de Ripollet van afirmar que l’acord institucional permetrà garantir la preservació del corredor verd i que es respectin les zones verdes, tal i com preveu el Pla General Metropolità. Quant al terme municipal de Ripollet, s’ha acordat que no es podrà edificar al voltant dels primers 300 metres del Camí de la Serra ni a l'entorn de la riera. Per tal de vetllar per la conservació del corredor verd, l’alcalde també va informar que s’està fent un estudi medi ambiental del Pla Reixach.
Terrenys per equipaments i indústries
Segons el regidor d’Urbanisme, Antonio Mateo, “Ripollet guanya uns terrenys de 12.000 metres quadrats, 5.000 per la nova escola de Can Mas i un parc de 7.000, tres vegades més gran que el que hi ha davant de l’Ajuntament”. A més, es trasllada el parquing dels camions a l’altra banda de la carretera, de manera que es disposarà d’una pastilla de 73.000 metres quadrats, totalment urbanitzada i parcel·lada, entre Milà, Indústria i la Ronda del Riu per crear una zona industrial no contaminant. Mateo va afirmar que s’aposta per la indústria, enlloc de fer pisos, ja que “generarà riquesa i uns 1500 llocs de treball”. Aquestes obres estarien acabades en uns 2 anys.
Noves carreteres i accessos
La reinversió pública de la gestió dels terrenys del Mas Duran permetran finançar l’acabament de la Ronda del Riu i la interconnexió dels principals vials. Segons Mateo, es descongestionarà el trànsit de Sant Jaume i Balmes, ja que, tant les indústries, com el parquing de camions tindran accessos directes. Mateo també va avançar que Ripollet tindrà a l’entrada un “edifici emblemàtic” i 250 places d’aparcament. Aquestes obres estarien acabades en uns 4 anys.
Preservació del corredor verd
L’alcalde i el regidor d’Urbanisme de Ripollet van afirmar que l’acord institucional permetrà garantir la preservació del corredor verd i que es respectin les zones verdes, tal i com preveu el Pla General Metropolità. Quant al terme municipal de Ripollet, s’ha acordat que no es podrà edificar al voltant dels primers 300 metres del Camí de la Serra ni a l'entorn de la riera. Per tal de vetllar per la conservació del corredor verd, l’alcalde també va informar que s’està fent un estudi medi ambiental del Pla Reixach.