Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Instruccions per tramitar amb l'Ajuntament

Tramitar amb l'Ajuntament de Ripollet és molt senzill. En aquesta secció podreu trobar les instruccions per realitzar-ho correctament.

Unitat gestora Ajuntament

Instruccions:

Primer de tot és important que tingueu clar quin tràmit voleu iniciar. Feu servir el cercador de tràmits o bé exploreu per temàtica o departament.

Un cop estigueu en la fitxa del tràmit que us interessa:

  • Llegiu bé tota la informació.
  • Assegureu-vos que el tràmit es troba en període de registre i que reuniu les condicions per sol·licitar-ho.
  • Comproveu que teniu tota la informació que precisa.
  • Si el tràmit disposa d'un fitxer adjunt (mireu a la part superior-dreta, a la caixa groga), descarregueu-lo i empleneu-lo.

    TramitFitxerAdjunt.png

  • Feu una última comprovació i assegureu-vos que ho teniu tot preparat.

 

Importància del document electrònic:

Sempre que us sigui possible, presenteu els vostres documents en format electrònic:

  • Eviteu imprimir i escanejar els documents.
  • Si descarregueu una plantilla PDF, per exemple, empleneu-la des del vostre dispositiu, guardeu-la i presenteu-la en format PDF.
  • Si disposeu de informació en paper que inclou una marca de CSV (Codi Segur de Verificació), seguiu les instruccions en el document per descarregar l'original electrònic i guardeu-lo per a presentar aquest en compte de la versió en paper.
  • Si no disposeu, o no podeu generar, un original en format electrònic, escanegeu el paper o feu una fotografia llegible.
  • Si heu pogut reunir tota la informació en format electrònic podreu presentarla telemàticament, en cas alternatiu haureu de presentar-la presencialment. Porteu en aquest cas una memòria USB o CD amb tots els documents electrònics que hi tingueu.

 

On presentar la informació?

Podeu presentar la vostra sol·licitud, acompanyada de tota la informació necessària, de dues formes:

 

Requisits per a la presentació telemàtica:

Haureu de disposar d'algun tipus d'identificació electrònica.
La manera més senzilla es fer servir l'idCAT Mòbil doncs només necessitareu tenir el vostre mòbil a mà per a la recepció d'un codi via SMS en el moment que el procés requereixi de la vostra identificació electrònica.

Aconseguir l'idCAT Mòbil és molt senzill, immediat i no us haureu de desplaçar. Consulteu les instruccions del seu ús i com obtenir-ho en el contingut següent:

https://www.ripollet.cat/seu-electronica/tramita-electronicament-amb-lidcat-mobil

També podeu fer servir un certificat digital reconegut (idCAT, DNIe, altres...).

 

Instruccions per a la presentació telemàtica:

A la part superior-dreta de la fitxa del tràmit trobareu un enllaç que posa "Tramitar en línia". Aquest us portarà al procés de registre dins la Seu Electrònica.

TramitTramitarEnLinia.png

En aquests moments molts dels tràmits disponibles els haureu d'enregistrar mitjançant el procés electrònic de la instància genèrica. En aquest cas només haureu de:

  • Comprovar que tota la informació que surt automàtica és correcta.
  • Al camp "Exposo": introduir referències a registres d'entrada/sortida o expedients que hi volgueu relacionar amb la nova petició.
  • Al camp "Sol·licito": introduir el nom del tràmit que esteu sol·licitant i afegiu la mínima informació possible que hi voleu destacar.
  • Adjunteu tots els documents electrònics a l'apartat "Documents relacionats".
  • Marqueu les opcions tal com voleu rebre les respostes.
  • Finalment continueu el procés i guardeu o anoteu la clau de registre generada per referències futures.

És molt probable que l'Ajuntament es posi en contacte amb vosaltres per mitjans electrònics. Reviseu el vostre correu i els vostres missatges SMS. Si heu rebut un avís de notificació també la podreu consultar i descarregar fent servir la vostra identificació electrònica.